top of page

!וולקאם

הכנה למבחן TOEFL: שבעה טיפים למבחן טופל מהבית

עודכן: 8 בפבר׳

הכנה למבחן TOEFL: שבעה טיפים למבחן טופל מהבית


התחלתן הכנה למבחן טופל? יופי! מה?! לא ידעתן שאפשר להבחן במבחן TOEFL מהבית? נסעתן לרמת גן?! בפקקים?! בחיי שאתן לא בני אדם לפעמים. בכל מקרה, לחיות שמביניכן, הנה מדריך למבחן TOEFL מהבית (TOEFL Home Edition), כולל:


חתול תעוף לי מהמחשב דחוף

אוקיי קדימה. על מבחן טופל כבר חפרתי אין קץ בבלוג הזה אז רק אספר בקצרה שהוא מבחן של שעתיים שכולל ארבעה חלקים (קריאה, שמיעה, דיבור, כתיבה) ועושים אותו על מחשב. שימו לב שלמבחן יש כמה פורמטים, ושרוב הסיכויים שהפורמט שאתן נדרשות אליו הוא TOEFL iBT. אבל תבדקו את זה בבקשה.


איך נרשמים למבחן TOEFL?




אתן נכנסות לאתר של טופל, אתן בוחרות I'm a test-taker ואז TOEFL IBT ואז register. האתר יעביר אתכן לפתוח חשבון. בצד ימין למטה בחרו create account. שימו לב! השם שלכן צריך להיות מאוית בדיוק, אבל בדיוק, כפי שהוא מאוית בדרכון שלכן. עשו לעצמכן טובה ולכו להביא רגע את הדרכון ופתחו אותו בדף הראשון וודאו בדיוק איך השם מאוית שם כי אחרת יעשו לכן בעיות ולא יתנו לכן להבחן וכל מיני שיט ש ETS אוהבים.


בהמשך ישאלו אתכן מיליון שאלות לצרכי סטטיסטיקה והרגישו חופשיות לבחור בתשובה הראשונה בתפריט העיקר להעיף את זה כי אנחנו לא נעשים צעירים יותר. מה שחשוב הוא שהשם יהיה מאוית כמו בדרכון למען השם. הבנתן? למען השם. בסוף תהליך פתיחת החשבון המייגע האתר יחזיר אתכן לדף הראשי ועכשיו תעשו sign in עם שם המשתמשת שלכן והססמה שלכן. בחרו בצד שמאל כפתור כחול register, במסך הבא TOEFL IBT Home Edition (מבחן בית טופל).


יש! עכשיו תגיעו לדף בחירת מועד המבחן. המבחן מתקיים חמישה ימים בשבוע, ראשון עד רביעי וגם בשבת, אבל לא בחמישי או בשישי. בחרו ביום המועדף עליכן. שימו לב שהמבחן מתקצר ב 29 ביולי 2023, ככה שאם נתקלתן בפוסט הזה לפני כן, אולי עדיף לבחור תאריך מאוחר יותר למבחן טופל מהבית.


עכשיו שימו לב!!! שהמחשב יפתח לכן את כל משבצות השעות ביום שבחרתן. בבקשה (בבקשה) לשים לב טוב שאתן בוחרות בשעה שהתכוונתן אליה. מאתיים שלושים אלף פעם אני מקבל הודעות מאנשים שאני לא מכיר בכלל בסגנון ״התחברתי למחשב בזמן שקבעתי למבחן אבל המבחן לא מתחיל״. והתשובה הקבועה שלי היא נכון שנרשמת ל 11 בלילה במקום ל 11 בבוקר? ואז שקט ואז נכון ובכי. אז אל תהיו נכון ובכי ושימו לב ל AMPM שלכן בבקשה. עוד דבר: המחשב מסיק את אזור הזמן שלכן מה IP שלכן, אבל אם אתן על VPN או בחו״לֹ או לא יודע מה אז יתכן שאתן מקבלות זמנים שלא תואמים את הזמן שאתן רוצות להבחן בו. ודאו בעת בחירת השעה להבחן שהאתר על IT יענו Israel Time (או כל אזור זמן אחר שאתן רוצות להבחן בו).


עכשיו תעברו למסך הבא אחרי שתאשרו את הפרטים. בבקשה להכניס מספר דרכון נכון. אחר כך תעברו למסך הבחירה של score recepients יענו האוניברסיטאות אליהן אתן רוצות לשלוח את ציון מבחן טופל מהבית שלכן. בחרו. עכשיו יציעו לכן לרכוש מיליון דברים שאתן לא צריכות. התקדמו לצ׳קאאוט, בצעו התשלום (מחיר מבחן טופל נכון למאי 2023 הוא 230 דולר), קבלו מייל שנרשמתן. יש!


מבחן טופל מהבית זה אחלה

איך לארגן את המחשב למבחן TOEFL בבית?

קודם כל זה לא משנה על איזה מחשב אתן עושות את המבחן, אבל זה כן משנה שמדובר במחשב (כלומר לא טאבלט ולא טלפון), כלומר מכונה שיכולה להריץ windows או macOS בלבד. על המחשב חייבים להיות מצלמה, מיקרופון ורמקולים. מה שנקרא מחשב נייד. אחרי שנרשמתן למבחן תקבלו קישור להורדת הדפדפן המאובטח של טופל. לחצו והורידו.


היי מה קורה מתי אתן נרשמות למבחן TOEFL

איך לארגן את סביבת העבודה שלכן למבחן TOEFL Home Edition?

דבר ראשון בעניין הזה הוא שאתן חייבות להבחן בחדר סגור, כלומר הסלון שמחובר למטבח שמחובר למרפסת שמחובר לעליית הגג של אנה פרנק זה לא מקום טוב. חדר סגור בלבד בבקשה. אם אין כזה בהשג יד, בקשו מהשכנה להתארח אצלה לשעתיים. חדר סגור בלבד תודה. בחדר צריכים להיות שולחן וכסא. אי אפשר לעשות את המבחן מהמיטה לצערכן. התלבשו רגיל. אבל התלבשו. רגיל. עוד דבר לגבי סביבת העבודה - ככל שיהיו בה פחות דברים, בדגש על פחות מסכים ופחות מכשירים חשמליים (חוץ מהמחשב שלכן והטלפון כמובן) ופחות כבלים שמתחברים למכשירים, ככה תהליך הצ׳קאין שלפני תחילת המבחן ילך מהר יותר וככה תתעצבנו פחות.


לא על משהו אבל יש לי אצבע

מה צריך להיות איתך בתחילת המבחן?

שימו על השולחן את המחשב ואת הטלפון. למה טלפון? כי בתחילת המבחן תתבקשו לצלם בעזרתו את המחשב שלכן, את שולחן העבודה שלכן ואת סביבת העבודה שלכן. עוד שני דברים שצריכים להיות על השולחן הם הדרכון שלכן ולוח מחיק עם טוש או עט מחיק בשביל טיוטה. במבחן הבית אסור להשתמש בדפים ובעטים רגילים לטובת טיוטה.


בכלל לא על משהו אבל יש לי ספר

איך מתחילים את המבחן?

בבקשה להגיע בזמן שקבעתן. TOEFL יאפשרו לכן להתחיל עד 15 דקות מהזמן שקבעתן ולא יותר, ואחר כך אי אפשר לקבל בחזרה את הכסף ובכי ועניינים. עדיף בכלל להתיישב כבר 15 דקות לפני הזמן שקבעתן כדי לראות שהכל עובד כשורה. לחצו על הלינק שקיבלתן במייל והמתינו. יעלה לכן מסך שיבקש ססמה. אתן לא צריכות להכניס שום ססמה. רק להמתין עד שהאיש טופל הנחמד יחבר אתכן למערכת שלהם ותהליך הצ׳קאין יתחיל. מדובר בתהליך מרגיז שנמשך כרבע שעה (אלא אם לא שעיתן לעצתי כאן למעלה לגבי מה צריך ולא צריך להיות בחדר אתכן) ובמהלכו תקבלו מספר הנחיות. עקבו אחר ההנחיות (תתבקשו בין השאר להציג את הדרכון למצלמה, לצלם עם הטלפון את המסך, את שולחן העבודה שלכן מלמעלה ולמטה ואת חדר העבודה ב 360 מעלות כדי לוודא שלא הזמנתן את סרינה השכנה האמריקאית ללחוש לכן את התשובות. את הטלפון תתבקשו לכבות ועדיף להוציא אותו מהחדר).


איך להתנהג בזמן המבחן?

רגיל. אבל בבקשה לשבת ישר עם הפנים למצלמה ולא לעשות תנועות חדות. אין בעיה להסתכל למטה על הלוח המחיק שלכן בזמן שאתן כותבות הערות או קוראות את ההערות שכתבתן, אבל רוב הזמן הפנים מסתכלות ישר על המסך. מבטים לצדדים או למעלה ושלל תנועות שלא צריכות להיות עשויות לעצבן את המערכות הרגישות של טופל. לא לקום! בבקשה. מדובר בשעתיים בלבד. פיפי לפני שמתחילים. גם קקי.


למה לצפות לאחר המבחן?

תתבקשו לאשר את משלוח הציונים לאוניברסיטאות שבחרתן. אפשר גם לאשר. תקבלו עכשיו את ציוני פרקי הקריאה והשמיעה שלכן (0 עד 30), אבל לא את ציוני פרקי הדיבור והכתיבה, אותם תקבלו אחרי שישה עד עשרה ימים לצערכן.


שאלות? שלחו לי הודעה כאן באתר ובואו נדבר על זה. בהצלחה!

!וולקאם

bottom of page