top of page

!וולקאם

מבחן TOEFL מהבית: Home Edition

עודכן: 26 במאי 2023

למרות שאנחנו עמוק בשנת 2023, רבים לא יודעים שניתן להבחן במבחן TOEFL מהבית. ובכן אפשר! להבחן! במבחן TOEFL! מהבית! קוראים לזה TOEFL iBT® Home Edition והבלוג הזה יספר לכם את כל מה שצריך לדעת על המבחן הזה.



כדי להבחן מהבית, אתם צריכים מחשב. עם מצלמה. ומיקרופון. ורמקולים. אסור להשתמש באוזניות. תצטרכו גם הוריד למחשב שלכם את האפליקציה של ETS שתעקוב אחריכם בזמן המבחן. אחרי שהורדתם את האפליקציה, פתחו אותה ותנו לה לרוץ ולסיים את ההתקנה. האפליקציה תבדוק שהמחשב, המצלמה, המיקרופון והרמקולים עונים לדרישות מבחן TOEFL מהבית.


מבחן TOEFL מהבית
החבר׳ה של ETS לא משחקים משחקים

ודאו שהחדר בו תעשו את המבחן תואם לדרישות. תצטרכו כמובן להיות בחדר לבדכם, כאשר המחשב ממוקם על שולחן ולא על כסא או על הרגליים שלכם. השולחן צריך להיות נקי מכל פריט למעט המחשב ולוח מחיק (שתכף נדבר עליו). לפני שתרשמו יהיה עליכם לפתוח חשבון משתמש. כדי להרשם ל TOEFL Home Edition בחרו באפשרות המתאימה באתר המבחן toefl.org. תתבקשו לבחור את איזור הזמן שלכם ואז לבחור יום ושעה. המשיכו עם ההנחיות עד ביצוע התשלום וקבלת האישור מ ETS. המייל שתקבלו יכלול קישור אשר בלחיצה עליו תתחילו את המבחן ביום המבחן. שימו לב!(!!) בבקשה להיות סופר מרוכזים בעת ההרשמה למבחן, כי מאתיים אלף תלמידים שלי שהתכוונו להבחן באחת אחה״צ ונרשמו למבחן באחת בלילה ולא הבינו למה המבחן לא מתחיל לא טועים (כלומר כן טועים).



והנה כמה טיפים ליום המבחן. זוכרים את הלוח המחיק? טופל לא מרשה לכם להשתמש בדפים במבחן הבית, מחשש שתעשו כמו הסינים (או כמו החברים ברדיט) ותעתיקו שאלות מהמבחן ואז תמכרו אותן באינטרנט לכל המרבה במחיר. במקום דפים מותר לכם להשתמש בלוח מחיק אישי, אז לא לשכוח לרכוש כזה מראש. במקום לוח מחיק מותר גם להשתמש בדף בתוך ניילונית, אבל בתנאי שניתן למחוק את הכתוב עליה בסוף המבחן. אל תשימו שום דבר על הראש או בתוך האוזניים. לא כובע. לא טורבן. לא אוזניות. לא אטמי אוזניים. לא סגור על כיפה. נראה לי שכיפה מותר. זה חשוב בעיקר למי שרק אלוהים יעזור לו לעבור את המבחן הזה. תשאירו את הטלפון לידכם בתחילת המבחן כי תוכלו להשתמש בו לעשות צ׳ק אין. והכינו מראש את התעודה המזהה כי תתבקשו להציג אותה למצלמה.

כשמגיע הזמן להתחיל את המבחן, לחצו על הקישור במייל האישור שקיבלתם לאחר ההרשמה (או על הקישור בחשבון האישי שלכם באתר המבחן). יש לכם 12 דקות איחור מקסימום ואז המבחן שלכם יתבטל והכסף ילך לו לממן יאכטה חדשה לוולט מקדונלד, מנכ״ל ETS (החברה שמייצרת את מבחן TOEFL מהבית). אשכרה קוראים לו וולט מקדונלד. זה כאילו נלקח ממחולל שמות אמריקאים גנרים. אבל הוא איש אמיתי שיקנה סירה בכסף שלכם, רק שתדעו. אז תגיעו בזמן בבקשה. ושוב - **כשאתם נרשמים למבחן בבקשה תהיו מקסימום פכחים ושימו לב ליום ובעיקר לשעה שאתם בוחרים** שאחר כך לא תבואו אליי בטענות סטייל ״אבי, וולט קנה סירה בכסף שלי ואפילו לא נתן לי להבחן רק משום שנרשמתי למבחן בשלוש בבוקר ולא שמתי לב.״

רונלד מקדונלד, האח הפחות מוצלח של וולט
רונלד מקדונלד, האח הפחות מוצלח של וולט

טוב, סליחה על זה. עכשיו חזרה לעניינים. כשתתחילו את המבחן האפליקציה של ETS תחבר אתכם לבוחנ/ת חי/ה (אם אפשר לקרוא לזה חיים), אשר ינחו אתכם בתהליך הצ׳ק אין. תתבקשו להציג תעודה מזהה ולהראות את מסך המחשב שלכם באמצעות הטלפון שלכם. לאחר מכן תתבקשו לסובב את מצלמת המחשב (כלומר את המחשב) 360 מעלות מסביב לחדר כדי להראות שאתם לבד שם ללא הדודה האמריקאית ג׳מיימה.


פוגעני בעיניי
פוגעני בעיניי

במהלך המבחן יש רק דבר אחד שעליכם לעשות: את המבחן. בבקשה לא לזוז, לא לקום, לא להוריד את הראש, לא להביט לתקרה, לא לדבר בקול רם ולא להתפלל מנחה. בבקשה אל תהיו מאלה שכותבים לי ״אבי, וולט קנה סירה בכסף שלי ופסל לי את המבחן רק כי הורדתי שניה את הראש כדי ללקק את הלוח המחיק שלי.״ אם יש דבר אחד שאתם לא רוצים להיות זה מלקקי-לוחות-מחיקים. בסוף חלק ההבנה משמיעה תקבלו 10 דקות הפסקה. אז ורק אז תוכלו לזוז, לקום, להוריד את הראש, להביט לתקרה, לדבר בקול רם, להתפלל מנחה וללקק-לוחות-מחיקים. אבל בבקשה לחזור בזמן. בסוף המבחן תקבלו את הציונים של פרקי הקריאה והשמיעה, ואז תוכלו לבחור האם לשמור את הציונים או לבטלם. לחיצה על ביטול פירושה שלא תקבלו את הציונים של חלקי הדיבור והכתיבה וגם לא ציון כללי, ולכן יש להשתמש באפשרות הזו רק אם ציוני הקריאה-שמיעה שלכם מזעזעים במיוחד.



את הציונים הסופיים תקבלו שישה עד עשרה ימים לאחר המבחן דרך החשבון שלכם באתר ETS. קחו את זה בחשבון בעת ההרשמה למבחן, כדי שלא תהיו מהאנשים שאומרים לי ״אבי, וולט קנה סירה בכסף שלי למרות שלא קיבלתי עדיין ציון וכבר עבר הדדליין של האוניברסיטה ווהההה״. הציונים בתוקף לשנתיים מיום המבחן.


sailing the seas of cheese
sailing the seas of cheese

בהצלחה במבחן TOEFL iBT® Home Edition (מבחן TOEFL מהבית) ובלימודים בחו״ל ובקריירה ובחיים בכלל. יאללה ביי.


שלכם, הסירה של וולט מקדונלד

!וולקאם

bottom of page