top of page

!וולקאם

11 דרכים לדבר אנגלית יותר טוב (ולהפסיק לפחד)

אל תתנו לפחד שלכם לדבר אנגלית למנוע מכם להשתפר ולהתחיל לדבר שוטף. הטיפים הבאים יעזרו לכם לעשות זאת.


לאחרונה אני לומד גרמנית בעזרת דואולינגו, ובביקור שעשיתי בברלין ניסיתי לדבר קצת גרמנית עם המקומיים. הצלחתי לא רע, אבל שמתי לב שכל שיחה שלי היתה מלווה במחשבות מציקות: אמרתי את זה נכון? מה היתה המילה הזו שאמרו לי עכשיו? אני נשמע טיפש? כמה שניסיתי לשים את המחשבות האלה בצד, לא לגמרי הצלחתי. הרי אף אחד לא אוהב להרגיש טיפש, שלא לדבר על התחושה שכאשר אנחנו מנסים לדבר שפה זרה, למשל אנגלית, אנחנו מאבדים אוטומטית שלושים אחוז (לפחות) מהאישיות שלנו. זה תמיד כרוך בהתמודדות עם ספק-עצמי וחשש, אבל אם אתם רוצים לדבר אנגלית עם אנשים, תהיו חייבים להתגבר על הפחד לדבר אנגלית. בפוסט הזה אתן לכם 11 טיפים שיעזרו לכם עם זה,


אבי אוהב אנשים שמדברים אנגלית כמה שיותר

תקציר


11 הטיפים החיוניים להצלחה בחלק הקריאה של מבחן TOEFL הם:

טיפ מספר 11: פשוט תמשיכו לדבר


אז בואו נתחיל.


טיפ מספר 1: דברו במסגרות שמעוררות פחות פחד

יש המון פעילויות הקשורות בדיבור באנגלית ותרגול דיבור אנגלית שאתם יכולים לעשות גם בלי אדם נוסף, ככה שתוכלו לתרגל דיבור באנגלית בלי החשש לגבי מה יחשוב עליכם הפרטנר שלכם לשיחה. אני מלמד למבחן IELTS, מבחן רמת אנגלית כשפה זרה, ולמבחן הזה יש חלק של ראיון, כלומר שיחה באנגלית. בקורסים שאני מעביר אני משתמש בסימולציות וידאו של ראיונות כאלה. אחרי כל שאלה של הבוחן אני עוצר את הוידאו ונותן לתלמידים שלי לענות. אחר כך אני מפעיל שוב את הוידאו ואנחנו מקשיבים לתשובה של הנבחנת או הנבחן. גם אתם יכולים לעשות זאת (וגם אם אתם לא מתעתדים לגשת למבחן כמו IELTS או TOEFL). הנה דוגמה לראיון שכזה.


ככל שתתנסו לדבר עם עצמכם או מול הוידאו תרגישו פחות מוזר לדבר אנגלית בקלות עם אנשים.


טיפ מספר 2: התחילו אונליין

פתחו מסמך ריק על המחשב שלכם והתחילו להקליד משפטים פשוטים. נסו לומר אותם בקול. כשאתם כותבים יש לכם יותר זמן לחשוב על מה שאתם רוצים לומר. אם אם יש מילה שאתם לא סגורים על אתם יכולים להשתמש ב google translate כדי לעזור לכם. כך תוכלו גם לשמוע את ההגייה הנכונה של המילים שאתם רוצים לכתוב ולומר. נסו לחזור על ההגייה הנכונה כמה פעמים. יש כל כך הרבה אפשרויות לתרגל דיבור באנגלית אונליין, למשל להצטרף לקבוצה של לימודי אנגלית בפייסבוק. נסו להגיב לפוסטים באנגלית ולומר בקול את מה שאתם מגיבים בטקסט. ככה תתחילו להתרגל לקצב של שיחה עוד לפני שאתם מדברים ממש.


טיפ מספר 3: הצטרפו לקהילה

בהמשך לטיפ הקודם, הצטרפות לקהילה של לומדי אנגלית (למשל בפייסבוק, דיסקורד או ווטסאפ) היא דרך מצוינת להכיר אנשים עם מטרות דומות לשלך - לדבר אנגלית טוב יותר.


טיפ מספר 4: בחרו שותפים נוחים לתרגול דיבור באנגלית

דווקא עם אנשים שאתם מכירים כמו חברים או קרובי משפחה יכול להיות לכם מלחיץ יותר לדבר אנגלית מאשר עם זרים. כדאי למצוא פרטנר לשיחה שמדבר בערך ברמה שלכם (וזה נכון לכל רמה שאתם נמצאים בה). נסו לקבוע עשרים דקות שיחה פעמיים או שלוש בשבוע. כדי לא להיתקע, חלקו את הזמן כך שכל אחד מקבל עשר דקות לשאול שאלות כשהשני עונה ואז מתחלפים. כשמדברים עם מישהו ברמה שלכם שניכם מרגישים את אותה תחושה של מוזרות קלה וככה יהיה לכם יותר קל להתגבר על התחושה הזאת להתחיל לדבר יותר חופשי. לראות את הפרטנר שלכם לשיחה מתקשה לפעמים לדבר יאפשר לכם לתמוך בו וככה גם להפך.


אבי עם כתר תוהה אם אתה מדבר אליו באנגלית

טיפ מספר 5: שפרו גם מיומנויות נוספות באנגלית

אתן לך מה שאנשים הכי רוצים לעשות זה להשתפר בשיחה באנגלית, אבל צריך לזכור את המיומנויות הנוספות מעבר לדיבור - קריאה שמיעה וכתיבה. מבין שלוש המיומנויות הנוספות האלה באנגלית, הקשורה ביותר לדיבור היא הבנת הנשמע. דרך מצויינת לשפר את היכולת שלכם להבין שיחה באנגלית היא להתחיל להקשיב לפודקאסטים באנגלית. בבלוג שלי יש הרבה המלצות לפודקאסטים טובים באנגלית.


גם קופים לעיתים מתקשים לדבר אנגלית

טיפ מספר 6: עזוב את השלמות

כולנו עושים טעויות. להתבאס מטעויות ולהפסיק לנסות זה הדבר הכי גרוע שאתם יכולים לעשות. טעויות הן חלק קריטי מתהליך למידה - הנכונות לעשות טעויות היא אחת מכוחות העל של לומדי שפה יעילים. אם אתם לא עושים טעויות, אתם לא משתפרים. זה נכון שקשה לשנות את הלך הרוח או את הגישה, אבל אם תצליחו אתם בדרך להתגבר על הפחד שלכם לדבר באנגלית. כשתתרגלו לחבק את הטעויות שאתם עושים ותראו בהן חלק ממסע לימוד האנגלית שלכם, גם תתחילו להרגיש שאתם כבר לא כל כך מפחדים לדבר אנגלית. ולטעות.


טיפ מספר 7: לפתח שיטות כדי להירגע

מה אם אתם כבר בשיחה ואתם מרגישים ממש לא בנוח? תרגלו הרפיה. ישנן מספר מיומנויות יעילות שתוכלו לתרגל ולהשתמש בהן כדי להפחית את הלחץ והחשש והנה כמה מהן:

  • קחו נשימות עמוקות. נשימה עמוקה היא דרך מצוינת להפחית את התחושות הפיזיות שמגיעות עם הפחד - דפיקות הלב, כפות הידיים המיוזעות וכו'.

  • השתמשו בדיבור עצמי חיובי. הזכירו לעצמכם שאתם באמת יכולים לנהל שיחה טובה באנגלית ושזה בסדר אם אתם לא מושלמים.

  • אתגרו את המחשבות השליליות שלכם. אתם לא צריכים להאמין לכל מה שאתה חושבים. למרות שאתם עלולים לדאוג שמשהו שאמרתם מביך, אתם יכול לערער על המחשבה הזו ולהזכיר לעצמכם שזה כנראה לא היה עניין גדול ושכולם עושים טעויות.


משחקי מיליים באנגלית הם השטן

טיפ מספר 8: חיוך

למעשה יש לא מעט ראיות להראות שההתנהגות שלנו יכולה להשפיע על איך אנחנו מרגישים. מחקר מפורסם אחד בפסיכולוגיה שייך את המשתתפים לשתי קבוצות. באחד מהם התבקשו להחזיק עיפרון בין השיניים, מה שגרם להם לחייך. באחר, המשתתפים התבקשו להחזיק עיפרון בין שפתם העליונה לאף, מה שגרם להם להזעיף פנים. החוקרים גילו שהמשתתפים בקבוצה הראשונה דירגו קריקטורות כמצחיקות יותר, מה שמצביע על כך שחיוך שינה את הרגשתם. זוהי רק דוגמה אחת לאופן שבו אנו יכולים לשנות את הרגשתנו על ידי פעולה בדרכים מסוימות. חיוך יכול לעזור לנו להרגיש יותר בנוח. לכן, אם אתם חשים פחד במהלך שיחה, חייכו. זה יכול לעזור לכם להרגיש טוב יותר.


טיפ מספר 9: התמקדו בשיחות אחד על אחד

שיחות קבוצתיות יכולות להיות ממש נהדרות, אבל גם המפחידות ביותר להשתתף בהן. לעתים קרובות הן מתקדמות מהר מדי, יש מספר אנשים שמדברים, לעתים קרובות עם רעשי רקע ולפעמים עוברים לנושא אחר לפני שיש לנו זמן לקפוץ פנימה. במקום לחפש הזדמנויות לדבר אנגלית בקבוצות, העדיפו שיחות אחד על אחד בשלב ראשון. אלה בדרך כלל קלות יותר ופחות מלחיצות.


טיפ מספר 10: האטו

ניהול שיחה לאט יותר עשוי להקל עליכם להשתתף בקלות ולעזור להפחית את הפחד לדבר אנגלית. אחת הדרכים להאט את השיחה היא פשוט לבקש מבן הזוג לשיחה לדבר לאט יותר. זה עובד לעתים קרובות, אם כי זה יכול להיות קצת לא נוח. אבל יש דרך נוספת לשלוט בקצב השיחה: שנו את קצב הדיבור שלך. אם אתם רוצים שהשיחה תתנהל קצת יותר לאט, האטו את קצב הדיבור שלכם. הפרטנר שלכם יעשה כמוכם באופן טבעי. זה לא מרוץ.


real talk in English with Avi

טיפ מספר 11: פשוט תמשיכו לדבר

אחת השיטות היעילות ביותר בפסיכולוגיה לטיפול בפוביות וחרדה נקראת טיפול בחשיפה. על ידי חשיפה שיטתית של אנשים לפחד שלהם, לאט לאט, בסופו של דבר המטופלים חשים פחות ופחות פחד. אני לא אומר שאתם צריכים לפנות לעזרה פסיכולוגית בגלל הפחד לדבר אנגלית, אבל אני אומר שככל שאנחנו עושים משהו יותר, כך יש לנו פחות פחד כלפיו. אז אולי העצה הכי טובה שלי כדי להתגבר על הפחד מלדבר אנגלית היא לדבר אותה באופן קבוע. ככל שתדברו יותר באנגלית, כך יהיה לכם יותר בטוח ונוח לדבר האנגלית. בהתחלה תרגישו קצת טיפשי לדבר אנגלית, אבל דברו בכל זאת. כנראה התופעה הכי עקבית ששמתי לב אליה בשנים בהן אני מלמד אנגלית היא זו: רוב האנשים מרגישים קצת מטומטמים כשהם מדברים בשפה אחרת. אי הנוחות הזו היא כמעט אוניברסלית. זה לא רק את/ה. אבל נסו לא לתת לפחד הזה מלהרגיש טיפשי או להיות מגושם בשפה אחרת למנוע מכם ללמוד. השתמשו בעצות ממאמר זה כדי לעזור לכם להתגבר על הפחד שלכם לדבר ולתרגל אנגלית, גם אם אינכם גרים במדינה דוברת אנגלית. עם תרגול עקבי, רגשות הפחד והמבוכה שלכם ייעלמו עם הזמן, ודיבור באנגלית ירגיש לכם טבע שני.


זכרו, אתם לומדים אנגלית, אתם מנסים, ואתם מתקדמים בכל פעם שאתם מתאמנים. זה דבר נפלא, ואין סיבה שתפחד מהמסע הפנטסטי הזה. קדימה!

0 תגובות

!וולקאם

bottom of page