top of page

!וולקאם

נטפליקס משפרת לכם את האנגלית

הידעתם? נטפליקס זה לא רק דרך מצוינת לשרוף את הרגעים המועטים שקיבלתם על פני כדור הארץ בחיים האלה, אלא גם דרך מעולה לשפר את האנגלית שלכם! בפוסט הזה אדבר על כמה דרכים להשתמש בנטפליקס כדי לשפר את האנגלית שלכם תוך כדי שאתם צופים בעוד פרק של הסדרה הזאת או ההיא שאבד עליה הכלח כבר בעונה 2.


שיפור רמת אנגלית

  1. תתחילו להתרגל לצפות עם כתוביות באנגלית / ללא כתוביות בכלל האוטומט שלנו כאשר מוקרן סרט או סדרה עם כתוביות בעברית הוא ללכת לתחתית המסך ולקרוא את מה שמדברים במקום להקשיב ולהבין לבד. ככה אנחנו מפספסים את האפשרות לשפר את האנגלית המדוברת שלנו ואת היכולת שלנו להבין את הנשמע. לכן, מעכשיו נסו לשנות את שפת הכתוביות לאנגלית. מהר מאוד תגלו שאתם מבינים הרבה יותר ממה שנדמה לכם, ושגם כאשר יש מילה או משפט לא מובנים זה לא גורם לכם להתקע. ככל שתעשו זאת יותר תגלו שאתם פחות ופחות מסתכלים בכלל בכתוביות ותוכלו להתחיל לצפות בלי כתוביות בכלל! טירוף, אני אומר לכם. בחנו את עצמכם: קטע הבנת הנשמע ממבחן TOEFL

  2. שפרו את הדיבור שלכם באמצעות עקיבה (shadowing) מה הקטע? נסו לחזור על משהו שנאמר בתכנית שאתם צופים בה בדיוק כמו שהדבר נאמר. אימון כזה ממש משפר את המהירות, שטף הדיבור וההגיה. אפילו אם לא הבנתם כל מילה במשפט או בביטוי שאתם חוזרים עליו, עדיין תרוויחו מכך שאתם מייצרים דיבור רצוף וטבעי, בדיוק כמו שמדברים.

  3. האזינו למבטאים שונים במבחן TOEFL הדיבור הוא במבטא אמריקאי. במבחן IELTS המבטא הוא בריטי ואילו ב PTE יש גם אמריקאי, גם בריטי וגם אוסטרלי. בקיצור, האנגלית של מקום אחד היא ממש לא האנגלית של מקום אחר, וכדאי להתרגל למבטאים שונים ולא להתקע על מבטא אחד בלבד. אפילו המבטא המרגיז הזה שאתם לא מבינים שום דבר כשמדברים בו נעשה ברור יותר אם מקשיבים לו מספיק. כמובן שעם מבטאים קשים מומלץ להעזר בכתוביות (באנגלית!) קראו עוד: מה ההבדל בין מבחן TOEFL ומבחן IELTS?

  4. דברו על זה אם אתם צופים בנטפליקס יחד עם בני הזוג, הורים, אחים, חברים ו/או אויבים, יש לכם הזדמנות מצוינת לשפר את האנגלית שלכם עוד יותר אם תדברו באנגלית על הפרק או הסרט שצפיתם בו.

מורה פרטי לאנגלית

  1. תתרגלו להקשיב ולא רק לשמוע מעבר לכל ההמלצות הנהדרות לעיל, אם רוצים לשפר את הבנת הנשמע, וגם את הדיבור, באנגלית, חייבים להתחיל להקשיב טוב. להקשיב אקטיבית זה דבר שונה בתכלית מאשר רק לשמוע - נסו להתחיל לשער השערות ולהסיק מסקנות מתוך מה שנאמר, ותראו איך אתם לפעמים מצליחים לדעת מה הולך לקרות בהמשך הפרק או הסרט עוד לפני שזה קורה. כמובן שהיכולת הזו גם מקלה מאוד על ההבנה שלכם של מה שקורה לאורך כל הצפייה. ואיך אוצר המילים שלכם באנגלית? בחנו את עצמכם כאן.

0 תגובות

!וולקאם

bottom of page