top of page

!וולקאם

מהו מבחן GMAT?

עודכן: 20 באוק׳ 2019

מבחן GMAT CAT (קיצור של Graduate Management Admissions Test - Computer Adaptive Test ולמה צריך פעמיים את המילה Test כאילו הבנו) הוא מרכיב חשוב בסל מרכיבי הקבלה לבתי ספר למנהל עסקים בארץ ובחו״ל. המבחן הוא מבחן ממוחשב - אדפטיבי שנכתב על ידי גוף הקרוי GMAC, ומטרתו לספק לתכניות MBA תקן סטנדרטי לרמת המוכנות של מועמדים ללימודים בתכנית. ועדות הקבלה בתכניות ה MBA בארה״ב שמות משקל משמעותי על ציון ה GMAT, לצד מרכיבים נוספים כמו נסיון ניהולי ומנהיגותי, ממוצע התואר הראשון, המלצות וחיבורי application בעת בחינת המועמדות שלכם. לציון ה GMAT שלכם משקל גדול בסיכויי הקבלה שלכם.


מבחן GMAT

מה כולל מבחן GMAT?

המבחן נועד לכאורה לאמוד את רמת הבסיס המתמטי והשפתי שלכם, ולכן כולל שאלות העוסקות בחשבון, אלגברה, גאומטריה, בעיות מילוליות, תחביר, הגיון והבנת הנקרא. בתכלס, אלא רק הכלים שהמבחן משתמש בהם כדי לבדוק מאפיינים אחרים שלכם - חשיבה ביקורתית, ניהול זמן, תעדוף משימות, עמידה בלחצים ועוד ועוד. היכולת שלכם לנתח נתונים ולהסיק מהם מסקנות נכונות במהירות היא התכונה המרכזית שמבחן GMAT בודק.


מבנה מבחן GMAT

למבחן ארבעה חלקים - שניים חשובים ושניים פחות. שני החלקים החשובים הם הפרקים הכמותי (Quant, Quantitative, Math, או כל שם אחר שבא לכם) והמילולי (verbal), והשניים הפחות הם פרק ה Integrated Reasoning והחיבור (Analytical Writing Assessment, AWA). ניתן לבחור את הסדר בו יופיעו החלקים מתוך שלוש אפשרויות:

Verbal, Quantitative, Integrated Reasoning, Analytical Writing Assessment

Quantitative, Verbal, Integrated Reasoning, Analytical Writing Assessment

והאפשרות שאף אחד לא בוחר

Analytical Writing Assessment (AWA), Integrated Reasoning (IR), Quantitative, Verbal


ציוני GMAT

ציוני GMAT, מספר שאלות וזמנים

החלק הכמותי של GMAT כולל 31 שאלות ב 62 דקות ומקבלים עליו ציון הנע בטווח של 0 - 51 בקפיצות של נקודה. תיאורטית אפשר לקבל עד 60 מקסימום, אבל מעשית ציונים שמעל 51 הם נדירים.

החלק המילולי של GMAT כולל 36 שאלות ב 65 דקות ומקבלים עליו ציון הנע בטווח של 0 - 45 בקפיצות של נקודה. גם כאן, תיאורטית אפשר לקבל עד 60 מקסימום, אבל מעשית ציונים שמעל 45 הם נדירים.

חלק ה IR כולל 12 שאלות ב 30 דקות ומקבלים עליו ציון הנע בטווח של 0 - 8 בקפיצות של נקודה.

חלק החיבור כולל שאלת חיבור אחת ב 30 דקות ומקבלים עליה ציון הנע בטווח של 0 - 6 בקפיצות של חצי נקודה.

והכי חשוב - ציוני הכמותי והמילולי בלבד (ללא IR והחיבור) משתקללים להם יחדיו לכדי ציון GMAT כללי הנע בטווח של 200 - 800 בקפיצות של 10 נקודות.

את ציוני הפרקים הכמותי והמילולי וגם את הציון הכללי הנובע מהם תקבלו על מסך המחשב בסוף המבחן ותוכלו לצהול או לבכות בהתאם. את ציוני ה IR והחיבור תקבלו לאחר שבוע, כאשר כבר שתיתם כל כך הרבה שהספקתם לשכוח שנבחנתם.


תכניות MBA

איך נקבע הציון ב GMAT?

החלקים החשובים של GMAT - הכמותי והמילולי - הם אדפטיביים. השאלה הראשונה בכל אחד משני הפרקים האלה היא ברמת קושי בינונית. משם מתחיל המחשב לשחק עם קושי השאלות ועם הציון המשוער שלכם לפי התשובות שאתם נותנים לו. בגדול, ככל שאתם מתחילים חזק יותר - עם יותר תשובות נכונות - ילכו השאלות ויעשו קשות יותר, אך לצד זאת הציון המשוער שלכם ילך ויגדל. זה המצב האידיאלי. אם התחלתם עם טעויות, השאלות הבאות יהיו קלות, אך הציון המשוער שלכם יהיה עצוב.


ההסבר הזה הוא מאוד מאוד פשטני, שכן האלגוריתם האדפטיבי של GMAT הוא מתוחכם ומרושע, ושם משקל שונה על שאלות שונות בהתאם לרמת הקושי - שוב בגדול, הקנס על טעות בשאלה קלה גדול בהרבה על זה של טעות בשאלה קשה. זו הסיבה שחשוב להתחיל חזק, משום שהשאלה שתיים הראשונות אינן קשות, ולכן טעות בהן היא קריטית. בזבזתם יותר מדי זמן כדי לנסות להתחיל חזק ונגמר לכם הזמן לפני שסיימתם? המבחן השטן יפנק אתכם בהפחתת ציון משמעותית על כל רצף של טעויות (או שאלות שלא עניתם עליהן), כך שלהצליח במבחן הזה זה גם לדעת את החומר וגם לנהל את הזמן בקטע אובססיבי, או כמו שאני קורא לזה - כיף חיים. אני לא נכנס פה לחישוב הציון בשני החלקים הלא מעניינים של GMAT כי, ובכן, הם לא מעניינים (במובן שמספיק שהם לא יהיו גרועים במיוחד כדי שבתי הספר ל MBA לא יתעניינו בהם במיוחד).


GMAT כמותי

מה זה ציון GMAT טוב?

מה זה מכונית טובה? מה זה מכנסיים טובים? הכל תלוי. מי שרוצה להתקבל ל MBA באוניברסיטת Ivy League או אחיותיה מן החוף המערבי, יצטרך לכוון את עצמו לתוך ה 700, ואף ל 730 ו 740. מי שחפץ בתואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטה *יוקרתית* בישראל יצטרך לרוב ציון כמותי בלבד הנע בין 40 (באוניברסיטה היוקרתית בר-אילן) ל 45 (באוניברסיטה היוקרתית תל אביב).


מועדי GMAT בישראל

מבחן GMAT מתקיים בישראל במקום אחד בלבד - במרכז הבחינות של Pearson בבבניין ב.ס.ר 1, קומה 9, דרך בן גוריון 2, רמת-גן. ההרשמה למבחן מתבצעת אונליין באתר המבחן. בכל חודש יש מספר מועדים של המבחן, ומומלץ להרשם כחודש מראש על מנת להבטיח מקום במועד המועדף עליכם. שימו לב שיש לחכות 16 יום לפני שחוזרים על המבחן במקרה הצורך. ניתן להבחן עד חמש פעמים בטווח של שנה (365 ימים) ועד שמונה פעמים כל החיים.


מתי להבחן ב GMAT?

מומלץ לברר את הדדליין להרשמה לתכניות המועדפות עליכם על מנת לתכנן בהתאם את ההכנה ל GMAT ואת ההרשמה למבחן. ציון ה GMAT תקף לחמש שנים. שימו לב שהקבלה לתכניות MBA בארה״ב מתבצעת בשלושה סבבים - ההרשמה לסבב הראשון מתרחשת לרוב בספטמבר, לשני בדצמבר ולשלישי במרץ. ההכנה למבחן לוקחת בממוצע חודשיים (אם אתם אנשים עובדים). נבחנים שקיבלו ציון באחוזון התשעים לומדים בממוצע 120 שעות למבחן.

כמה עולה מבחן GMAT?

$250 - מאתיים חמישים פאקינג דולר. אם הייתם צריכים סיבה להתכונן כמו שצריך למבחן הזה, הנה יש לכם סיבה.


איך מתכוננים למבחן GMAT?

טוב ששאלתם. אם אתם טיפוסים שאוהבים ללמוד לבד, יש לי קורס GMAT אונליין מעולה שתכננתי במיוחד בשבילכם, ושכולל את כל החומר והתרגול והסימולציות שצריך כדי להוציא ציונים משוגעים במבחן. אם אתם חוששים - ודי בצדק - לאכול את הדבר הזה לבד, אני מכין למבחן כבר עשרים שנה גם בשיעורים פרטיים ל GMAT וגם בקבוצות קטנות אונליין, אז אל תתביישו ושלחו לי ווטסאפ או מלאו פרטים כאן באתר ואחזור אליכם במהרה.


מבחן GMAT

0 תגובות

!וולקאם

bottom of page