top of page

!וולקאם

מבחן GRE | קורס GRE: כל מה שרצית לדעת

עודכן: 27 בינו׳ 2020

מה זה מבחן GRE? מבחן GRE (ראשי תיבות של Graduate Record Examination) הוא מבחן אדפטיבי וממוחשב, כולו בשפה האנגלית, אשר בו משתמשות אוניברסיטאות ברחבי העולם ככלי עזר לסי

נון מועמדים לתארים מתקדמים (תואר שני ודוקטורט). מבחן ה GRE הוא, כאמור, מבחן אדפטיבי. משמעות הדבר היא שמבחן GRE מתאים את עצמו לרמתו של הנבחן. משום כך, אין שני מבחני GRE זהים.


מבחן GRE

תכלס אין לכם יותר מדי זמן להשקיע בהכנה למבחן הזה, והוא גם די תקוע באמצע תהליך האפליקיישן שלכם. המטרה שלי היא לעזור לכם לעבור את המבחן הזה בהצלחה, במינימום זמן וכסף.

אני עובד בפורמט של שיעורים פרטיים ולא בקבוצות, כדי שאוכל להגיע לכל אחד ואחת מכם, להכיר אתכם כמו שצריך, על נקודות החוזק והחולשה שלכם, ולעזור לכם להשתפר כך שתוכלו להוציא מעצמכם את המקסימום. לפעמים תגלו שהמקסימום הזה הוא יותר גבוה ממה שאי פעם דמיינתם.

ההכנה שנעשה למבחן GRE מותאמת לכל תלמידה ותלמיד לחלוטין: מהכנה ארוכה מהבסיס למי שרמתו ההתחלתית נמוכה ו/או שיש לו הרבה זמן ללמוד, ועד הכנה קצרה ואינטנסיבית (אפילו ברמה של שניים-שלושה שיעורים) למי שרמתו ההתחלתית טובה ו/או שאין לו הרבה זמן עד המבחן. בכל מקרה, השיעורים שלי יכינו אתכם מאל"ף ועד ת"ו למבחן, בלי שטויות. כל תלמיד שלי מקבל ערכת הכנה הכוללת גם חומרי לימוד מהטובים ביותר וגם מאגר סימולציות המדמות במדויק את המבחן האמיתי, ומאפשרות לי להבין מה אתם עושים טוב יותר וטוב פחות, וכך לעזור לכם להשתפר.


הכנה ל GRE

מבחן מותאם (אדפטיבי) ממוחשב - מה זה?

מבחן GRE הוא מבחן מותאם. מבחן מותאם (אדפטיבי) ממוחשב כשמו כן הוא. המחשב מתאים את מבחן GRE אליך, בהתאם לתשובות שלך. במבחן GRE כל תחום, המילולי והכמותי, מורכב משני פרקים. הפרק הראשון כולל שאלות שרמתן הממוצעת בינונית. אם עשית עבודה יפה בפרק הראשון, תקבלי פרק שני קשה יותר, ואם פישלת בפרק הראשון, תקבלי פרק שני קל יותר. בהתאם, יקבע הציון שלך בתחום כולו.

מבנה מבחן GRE

אחרי שהבנו מה זה מבחן GRE, בואו נדבר על המבנה. המבחן כולל למעשה שלושה תתי מבחנים - כתיבת חיבורים (Analytical Writing Assessment), תת המבחן המילולי (Verbal) ואחרון (חביב?) - תת המבחן הכמותי (Quantitative). המבחן נפתח בחלק החיבורים (Analytical Writing Assessment, או בקיצור AWA). בחלק זה תדרשו לכתוב שני חיבורים. לכתיבת כל אחד משני החיבורים מוקצבות 30 דקות. לאחר מכן מתחיל התכלס - שני פרקים מילוליים ושני פרקים כמותיים. בכל פרק מארבעת הפרקים הללו ישנן 20 שאלות. הזמן המוקצב: לפרקים המילוליים 30 דקות לפרק (כלומר זמן ממוצע של דקה וחצי לשאלה). לפרקים הכמותיים: 35 דקות לפרק (כלומר דקה ארבעים וחמש בממוצע לשאלה). מותר לקפוץ בין שאלות באותו פרק ולהשאיר שאלות ללא מענה, שני חידושים יחסית למבנה הישן של המבחן.


מבנה מבחן GRE

מבנה מבחן GRE - א. כתיבה

אורכו של חלק זה, הפותח את מבחן GRE לדוגמא, שעה. במסגרתו עליך לכתוב שני חיבורים. החיבור הראשון נקרא "ניתוח של נושא" - Analysis of an issue. יוצגו בפנייך שני נושאים לכתיבה (האם מנהל טוב בחברת הנדסת בנין חייב גם להיות מהנדס מהשורה הראשונה, או שמא עדיף שהוא יבין בניהול באופן כללי, גם אם אינו גאון הנדסי?) ומהם תצטרכי לבחור נושא אחד ולכתוב חיבור בסגנון עדות הבעד/נגד תוך הצגת דעתך, תימוכין לה, דוגמאות שונות ומשונות ומסקנה שתהמם את בודק החיבור. החיבור השני במבחן GRE לדוגמא נקרא "ניתוח של טענה" - Analysis of an argument - ולכתיבתו מוקצבות 30 דקות. יוצג לך טקסט קצר (דמוי קטע ממאמר דיעה בעיתון - אין בחירה בחיבור הזה) ובו דעתו של כותב הטקסט על נושא מסוים (עולם השיווק עובר מהפכה אינטרנטית וקונים רבים מפסיקים לקנות בחנויות "אמיתיות" ועוברים לעשות את כל קניותיהם ברשת. לפיכך, על חברות שרוצות לשרוד בעולמנו האכזר לסגור את סניפיהן ולעבור למכור ברשת בלבד). כאן מטרתך אינה לכתוב בעד ונגד, אלא לזהות נקודות חולשה בטיעון של כותב הטקסט ובמסקנות שהוא מסיק ולהשתמש בהן על מנת להחליש את הטיעון שלו. כל אחד משני החיבורים נבדק תחילה ע"י תוכנת בדיקה (שיודעת לזהות שגיאות כתיב וטעויות תחביריות בסיסיות) ואז ע"י בודק אנושי. התוכנה והבודק האנושי נותנים לחיבור ציון שנע מ 0 עד 6, בקפיצות של חצי נקודה. ציון חלק כתיבת החיבורים הוא עיגול הממוצע של ארבעת הציונים (שניים על כל חיבור, כן?) משום שהחיבורים צריכים להבדק ע"י בודק אנושי, הציון של חלק זה מתקבל רק לאחר כשלושה שבועות מיום הבחינה. לכתוב חיבור טוב זה לא עסק פשוט, אבל זה בהחלט משהו שניתן ללמוד אותו ולהשתפר בו, ואתם מוזמנים להשתמש בשירות בדיקת החיבורים שלי.


מבנה מבחן GRE - ב. החלק המילולי

החלק המילולי כולל שני פרקים - בכל אחד 20 שאלות. הזמן לפרק - 30 דקות. כל פרק מילולי כולל שאלות GRE לדוגמא בשלושה תחומים: ניסוח מחדש (Sentence Equivalence) השלמת טקסט (Text Completion) הבנת הנקרא (Reading Comprehension). שאלות GRE לדוגמא על קטעי הבנת הנקרא יכולות להיות באחד משלושה פורמטים - 1. שאלות רבות ברירה בהן יש לבחור תשובה אחת 2. שאלות רבות ברירה עם תשובה נכונה אחת או יותר 3. בחירה בתוך טקסט החלק המילולי עבר את השינוי המשמעותי ביותר יחסית למודל הישן של מבחן GRE. הרעיון המרכזי בשינוי היה להוציא מהמבחן את התלות הישירה באוצר מילים, לטובת בדיקה של קריאה ביקורתית ויכולת ניתוח של טקסט. זה לא אומר שתוכלו לעבור את החלק המילולי בהצלחה עם אוצר מילים דל, אבל זה כן אומר שאוצר המילים במבחן הוא תמיד בתוך קונטקסט ולא מנותק, כך שכבר אין צורך כבעבר לשבת וללמוד ערימות של מילים. YAY!


מבנה מבחן GRE

מבנה מבחן GRE - ג. החלק הכמותי

החלק הכמותי גם הוא כולל שני פרקים - בכל אחד 20 שאלות GRE לדוגמא. הזמן לפרק - 35 דקות. כל פרק כמותי כולל ארבעה סוגים של שאלות GRE לדוגמא: 1. שאלות רבות ברירה בהן יש לבחור תשובה אחת 2. שאלות רבות ברירה עם תשובה נכונה אחת או יותר 3. השוואה כמותית (Quantitative Comparison) 4. שאלות פתוחות (Numeric Entry) שאלות החלק הכמותי עוסקות בנושאים באלגברה ובגיאומטריה, הנלמדים בבית הספר היסודי ובחטיבת הביניים. שכה יהיה לי טוב. אז קל שם? לא, ממש לא. על בסיס הנושאים האלמנטריים של שברים, אחוזים, יחסים, משולשים וכן הלאה בונים כותבי הבחינה שאלות נכלוליות למדי. בנוסף, השעון המתקתק מוסיף ממד אחר של קושי.חלק מהשאלות הן עצמאיות, וחלק מאוגדות תחת סיפור מסגרת אחד (מה שנקרא Data Interpretation).

הרשמה למבחן

עלות הבחינה היא $185, מחיר אחיד בכל העולם. את הבחינה ניתן לבצע פעם אחת כל 21 יום, וסך הכל עד חמש פעמים בתקופה של 12 חודשים.


הרשמה ל GRE

ציונים

למבחן GRE שלושה ציונים על שום שלושת החלקים - חלק החיבורים, החלק הכמותי והחלק המילולי. הציון בשני האחרונים נע על הסקאלה שבין 130 ל 170. הציון לחיבורים נע, כאמור בין 0 ל 6. את שני הציונים הראשונים (כמותי, מילולי) מקבלים עם תום הבחינה.

איך מדווחים הציונים בבחינה?

ביום המבחן תוכלו לבחור עד ארבעה בתי ספר למנהל עסקים שאתם מעוניינים שיקבלו ציון ה GRE שלכם. ההחלטה הזו צריכה להעשות, אם כך, לפני יום המבחן (באתר המבחן יש רשימה מלאה של מוסדות הלימוד אשר מוסמכים לקבל ציוני GRE). דו"ח הציונים ישלח למוסדות שתבחרו בתוך 15 יום מיום הבחינה. אם תרצו שהציון ישלח ליותר מארבעה מוסדות, הדבר כרוך בתשלום. הציונים תקפים לחמש שנים מיום הבחינה.

יום הבחינה הגיע - למה עלי לצפות?

בישראל, לפני המבחן תידרש להציג תעודה מזהה באנגלית, רצוי דרכון. לפני שתתחיל את הבחינה, תקבל מהבוחן חמישה דפים אשר ישמשו אותך כדפי טיוטא לחישובים. כמו כן, תקבל כלי כתיבה לרישום על דפי הטיוטא. אם מילאת את כל הדפים, תוכל לבקש מהבוחן שיחליפם עבורך בדפים ריקים.

מבחן GRE לעומת פסיכומטרי - מה ההבדל?

מבחן GRE זה לא פסיכומטרי, למרות שיש לשני המבחנים האלה נקודות דמיון. מעבר לעובדה שמבחן GRE כתוב כולו באנגלית, הוא גם מבחן ממוחשב - אדפטיבי (או באנגלית CAT = Computer Adaptive Test). מדובר במבחן שמשנה את קושי השאלות בהתאם לתשובות שלכם ובנוי כך שהוא מאתגר כל נבחן בהתאם לרמה שלו. המבחן מחפש את נקודת הכשל שלכם, כדי לדעת מהי הרמה שלכם. מכאן, שככל שאתם עונים על יותר שאלות נכון, קושי השאלות עולה. הזמן, כמו שאמר אהוד בנאי, ממשיך ללכת. אל תדאגו: אני אלמד אתכם איך להתמודד עם הקונפליקט המובנה הזה.


ציוני GRE

אז איך מתכוננים למבחן GRE?

כמו שתגלו במהרה בשיעורים הפרטיים שלי למבחן GRE, מבחן GRE אינו באמת מבחן במתמטיקה ואינו באמת מבחן באנגלית. מה שהוא באמת זה מבחן בהגיון. יודעים כמה זה 5.78 בריבוע, בלי מחשבון? גם אנחנו לא. אבל אנחנו יודעים שזה כמעט 36, כי זה כמעט 6 בריבוע. בשיעורים הפרטיים למבחן GRE תגלו שהגיון הוא שפה, בדיוק כמו אנגלית וכמו מתמטיקה. שיש לו כללים שניתן ללמוד ולהטמיע, כללים שהופכים את ההתמודדות עם השאלות הלכאורה-נוראיות למשחק בפאזל.

עם זאת, ברור שלא ניתן להצליח במבחן GRE בלי להכיר את הבסיס של שתי השפות האחרות שהוא מדבר בהן מלבד שפת ההגיון - ואנחנו מתכוונים למתמטיקה ולאנגלית. רגע, אמרתי מתמטיקה? התכוונו ליסודות החשבון, האלגברה והגיאומטריה. נו, מה שלומדים מכיתה א ועד סוף החטיבה. זו הרמה המתמטית פרופר של המבחן. אבל אז נכנס ההגיון, ועושה מטעמים. כנ"ל בחלק המילולי - הוא מבוסס על אוצר מילים שאין להרבה אנשים, וכמובן שנלמד את אותן מילים היטב, בדיוק כמו שאזכיר לכם איך מחברים מספרים שלמים ושברים, איך עושים פעולות בין חזקות, איך מטפלים במשוואות ובאי-שיוויונות, איך מחשבים צלע במשולש ישר זווית ושווה שוקיים (או בשמו הלועזי Right Isosceles Triangle). ועוד ועוד. כמובן שגם נעבור יחד על המילון הכמותי-עברי שבו המונחים המתמטיים באנגלית ותרגומם לעברית, כי האדם מן השורה לא יודע איך אומרים באנגלית יתר של משולש ישר זווית (התשובה במהופך: hypotenuse).


אבל בנקודה הזו חשוב לחזור ולציין שבראש ובראשונה, אם נשאל עצמנו שוב "מה זה מבחן GRE?", התשובה היא מבחן בהגיון. הרי את בתי הספר בחו"ל לא באמת מעניין אם אתם יודעים כמה זה חצי ועוד שליש. הרבה יותר מעניין אותם אם יש לכם כישורים בסיסיים של חוקרים - ראייה של התמונה הגדולה שמאחורי הפרטים, הסקת מסקנות נכונות תחת לחץ, הפרדה של עיקר מטפל ועוד ועוד. בשיעורים הפרטיים למבחן GRE אאתגר את הקופסה שלכם ללא הרף. רק ככה אפשר להצטיין במבחן GRE.



מבחנים נוספים שאולי תרצו להכיר:

מורה פרטי ל GRE

קישורים:

  1. חוברת הנחיות לנבחן

  2. מתי יש מבחן?

  3. הרשמה למבחן

  4. תוכנת POWERPREP II

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

!וולקאם

bottom of page