top of page

!וולקאם

שבעה טיפים למשימת הכתיבה האנליטית במבחן GMAT / GRE

היי! בין שאתם נבחנים במבחן GMAT או במבחן GRE, תצטרכו לחדד את יכולות הכתיבה הביקורתית שלכם. בשני המבחנים הללו יש משימת ניתוח של פסקת טיעון, מה שנקרא Analysis of an Argument (במבחן GRE יש גם משימת כתיבה נוספת - של חיבור דעה - המכונה Analysis of an Issue, אבל עליה בפוסט אחר).


כתיבה אנליטית ב GMAT ו GRE

אציין שהציון במשימת הכתיבה ב GMAT אינו סופר חשוב, ושהחלקים העיקריים במבחן זה הם הפרק הכמותי והמילולי. עם זאת, אם תגישו מועמדות לקבלה ל MBA עם ציון Analytical Writing מגעיל, ועדת הקבלה עשויה להסתכל על המועמדות שלכם בצורה מגעילה. אותו כנ״ל לגבי GRE, עם הבדל חשוב - אם פניכם לתואר מתקדם בתחומים הדורשים יכולות מילוליות גבוהות (עיתונות, ספרות, מדע המדינה, משפטים), הרי שציון הכתיבה הוא משמעותי מאוד.


אוקיי, אז מה זה בכלל כתיבה ביקורתית בשני המבחנים? המשימה כוללת פסקת טיעון שיש בה כל מיני חולשות. עליכם לזהות את הבעיות ולפרט לגביהן תוך שאתם כותבים איך היה יכול כותב הפסקה לחזק את הטענה שלו. וכעת לטיפים:


  1. כתיבה ביקורתית היא כתיבה אובייקטיבית אפילו ההנחיות אומרות “In this section, you will be asked to write a critique of the argument presented. You are NOT being asked to present your own views on the subject״. בשונה מחיבור דעה, אתם לא נדרשים לדעתכם, ואם תכתבו דעה אישית, תחבלו בציון שלכם.

  2. נתחו את ההנחות הסמויות בפסקת הטיעון בין פיסות המידע לבין המסקנה של הטיעון יש הנחות סמויות שעליכם להבין. למשל, שימו לב לטענה הבאה: מוצר נקיון מסוים הוא הכי טוב בחיסול בקטריות. נמצא שבחברה מסויימת שמשתמשת במוצר הזה כדי לנקות את המשרדים העובדים לוקחים מעט ימי מחלה. מכאן נובע שכדאי לחברות שרוצות לשמור על הבריאות של העובדים שלהן להשתמש במוצר הזה. יופי. מה ההנחה הסמויה? שיש כאן קשר סיבתי. שהמוצר הוא האחראי לכך שהעובדים בריאים יותר וגם - וזו הנחה סמויה נוספת - שלקיחת מעט ימי מחלה פירושה שהעובדים בריאים יותר. כמובן ששתי ההנחות בעייתיות. אחת, כי מתאם לא מעיד על סיבתיות: יתכן שהמוצר מעולה בחיסול בקטריות, אבל שאין לו שום השפעה על בריאות העובדים, ואולי העובדים בריאים יותר מסיבה אחרת בכלל. שתיים, לא חייב להתקיים קשר בין מספר ימי המחלה ובריאות העובדים. אולי העובדים מאוד לא בריאים אבל ממעטים לקחת ימי מחלה כי אסור להם, או שאין להם החזר על ימי מחלה.

  3. פסקת הסיכום היא תמצית של פסקת הפתיחה ואדגים. הנה למשל פסקת פתיחה אפשרית: “The author concludes that the current problem of poorly trained teachers will soon be remedied. As evidence he describes a state proposal that will require teachers to take courses in education and psychology prior to being certified. However, this argument is flawed because its conclusion relies on assumptions for which the author does not supply supporting evidence.” והנה פסקת הסיכום של אותו חיבור: “In its current state, the argument relies too heavily on unsupported assumptions to be convincing. Without additional supporting evidence, the conclusion cannot be accepted.” יפה.

  4. אל תשתמשו במונחים מעורפלים זכרו שאתם צריכים לכתוב ביקורת משכנעת, אז אל תחלישו את הטיעונים שלכם. במקום לכתוב I believe this argument is flawed because it is overly dependent on spurious assumptions that lack evidence. כתבו פשוט This argument is overly dependent on unsupported assumptions and is therefore flawed. אין שום סיבה להשתמש בגוף ראשון או שני בחיבור הזה. גוף שלישי בלבד - the author, the students וכך הלאה. המנעו מביטויים מחלישים כמו somewhat, rather, probably. במקום might be ו may be השתמשו פשוט ב is או are.

  5. כתבו בצורה תמציתית במקום לכתוב ״The manager seems to be assuming that the fact that there is a hamburger restaurant next to his particular video store is somehow causing that store to have higher sales volume and revenue than other outlets in the video store chain.״ כתבו ״The manager assumes the proximity of a hamburger restaurant to his video store positively impacts that store’s sales.״ אחד המאפיינים של כתיבה פורמלית טובה הוא תמציתיות - במילים אחרות, אל תסרבלו את הניסוחים שלכם. כדי לכתוב תמציתי, קחו שניה לפני כל משפט שלכם כדי לשאול את עצמכם ״מה הנקודה שאני רוצה להעביר במשפט הזה?״ ואז כתבו הכי קצר וברור את הנקודה הזו בדיוק. זכרו שבודקי החיבורים של GMAT ו GRE מחליטים על גורל החיבור שלכם בשלוש דקות בערך, אז אנא אל תחפרו כי הם שונאים את זה.

  6. כתבו טוב, לא מושלם כתיבה טובה מתחילה בתכנון טוב. בלי שתכננתם מה אתם רוצים לומר בתשובה שלכם אתם הולכים להתקע במוקדם או במאוחר ואז לחזור על עצמכם ולייצר לופ נטול סדר שיזכה אתכם בציון דמעות. נתחו את פסקת הטיעון היטב, החליטו מה הטענות שלכם ומה הסדר שבו אתם רוצים להציג אותן - תמיד ללכת מהטענה המרכזית לכיוון המשנית או המשניות ולא הפוך. נסו לכתוב ברור וקולח, למשל לא ככה: The auther assumes that teachers math skills are not up to par when the the problem might be with their teaching style. Or their training. אם תתכננו טוב ותכתבו קצר ולעניין, תוכלו לסיים בפחות משלושים דקות ולהותיר לעצמכם איזה שתי דקות לקריאה והגהה של היצירה הנהדרת שלכם, כך שהמשפט לעיל יראה ככה: The author assumes that teachers’ math skills are not up to par; she does not consider whether the problem is with their teaching style or training. אתם לא צריכים אנגלית מושלמת כדי לקבל ציון גבוה. המבחן מחפש פשוט טיוטה ראשונה מספיק חזקה כדי לזכות אתכם בציון טוב.

  7. אל תמציאו מילים ובמילים אחרות - היו עצמכם וכתבו באנגלית שלכם. כמובן שאם האנגלית שלכם זוועתית, אתם עוד לא ערוכים בכלל להבחן ב GMAT או ב GRE ועליכם לשפר את רמת האנגלית. אבל אם מצבכם או כמצבם של רוב בני האנוש שמתחילים להתכונן ל GMAT או GRE, הרי שהאנגלית שלכם לכל הפחות סבירה. כתבו כמו שנוח לכם - אבל הקפידו על הכתיבה - וזה יהיה בסדר.



משימת הכתיבה האנליטית במבחן GMAT ובמבחן GRE - שש דוגמאות בקובץ המצורף תמצאו שש תשובות לאותה שאלה - כל תשובה זכתה לציון אחר על סקאלת הציונים שנעה בין 1 (פיגור מושלם) ו 6 (שייקספיר נולד מחדש). קראו את שש הדוגמאות ואת ההערות של הבודק ותוכלו להבין בדיוק איך נראית תשובה טובה, תשובה בינונית ותשובה דמעות.


ומהו ציון טוב במשימת הכתיבה? כל מה שיותר מ 4. הציונים ניתנים בקפיצות של חצי נקודה, אז אתם רוצים לכוון לפחות ל 4.5. איך עושים את זה? שולחים לי הודעה באתר או ווטסאפ ולומדים איתי למבחן GMAT וגם למבחן GRE. בהצלחה!

0 תגובות

!וולקאם

bottom of page