top of page

!וולקאם

מבחן לדוגמה דולינגו - חמש שאלות נפוצות

היי! הגעתם לכאן כי אתם צריכים/רוצים/זקוקים/שואפים לעבור בהצלחה את מבחן דולינגו (דואולינגו, Duolingo English Test). נכנסתם לאתר של המבחן וראיתם שיש שם מבחן לדוגמה. משום שאני מקבל הרבה שאלות על אותו מבחן לדוגמה, אני כותב את הפוסט הזה כדי לענות על חמש השאלות הנפוצות ביותר לגבי המבחן לדוגמה באתר Duolingo English Test.


שאלה ראשונה: עד כמה המבחן לדוגמה הוא אמין?

התשובה הקצרה - אמין מאוד. התשובה הקצת ארוכה יותר היא שהמבחן לא כולל את כל עשרה סוגי השאלות שיש במבחן האמיתי (מבחן הדמה כולל שבעה מהסוגים בלבד). בשל כך המבחן קצר משמעותית מהמבחן האמיתי, וזה גם משום שהשאלות שכן מופיעות בו מופיעות פחות פעמים ממספר ההופעות שלהן במבחן האמיתי. ובנוסף, המבחן לדוגמה נותן לכם טווח ציונים משוער שבו ימצא הציון האמיתי שלכם, ולא ציון מדויק כמו שנותן דולינגו האמיתי.

מבחן דולינגו

שאלה שניה: האם המבחן האמיתי קשה יותר מהמבחן לדוגמה?

התשובה הקצרה - כן. התשובה הארוכה - המבחן האמיתי קשה יותר בעיקר משום שהוא משמעותית ארוך יותר (שעה) מאשר המבחן לדוגמה (15 דקות) וכולל הרבה יותר שאלות (בערך 40 שאלות במבחן האמיתי לעומת בערך 12 במבחן לדוגמה). דולינגו האמיתי קשה יותר גם משום שהוא כולל הרבה יותר שאלות של כתיבה ודיבור (production), הסוגים שקשים יותר לרוב הנבחנים.


שאלה שלישית: האם דולינגו לדוגמה כולל את כל סוגי השאלות שיש במבחן האמיתי?

אם קראתם את התשובות לשתי השאלות הקודמות, אתם יודעים כבר שהתשובה היא לא. במבחן דולינגו האמיתי יש שאלות מעשרה סוגים, ואילו בדולינגו לדוגמה יש נוכחות לשאלות משבעה סוגים בלבד. אין שם שאלות מסוג write about the photo, talk about the photo ו listen then speak.

שאלה רביעית: האם כדאי לעשות את המבחן לדוגמה יותר מפעם אחת?

אני ממליץ לעשות את המבחן פעמיים - בפעם הראשונה תחוו את השוק של המבחן הזה, ובפעם השניה תוכלו להתמקד יותר ולחדד את ההבנה שלכם את סוגי השאלות, מגבלות הזמן וההוראות. אין טעם לחזור על המבחן יותר מפעמיים, משום שהשאלות חוזרות על עצמן.


איך אני יודע כמה אקבל במבחן האמיתי?

התשובה היא שאתם לא תדעו כמה בדיוק תקבלו במבחן האמיתי עד שתעשו את המבחן האמיתי. המבחן לדוגמה נותן לכם רק טווח די גדול שבתוכו המבחן מעריך שיהיה הציון האמיתי שלכם. זה לא מאוד מנחם הרבה פעמים, כי אם קיבלתי הערכה של 90 עד 130 מדובר בהבדל של שמיים וארץ (מקביל להבדל בין ציון 5.5 ו 7.5 במבחן IELTS). אומר זאת כך (יונית): אם טווח הציון שקיבלתם במבחן לדוגמה כולו מעל הציון שעליכם לקבל, אתם יכולים לגשת למבחן האמיתי וכנראה שתקבלו שם את הציון שאתם צריכים. אבל אם טווח הציונים במבחן לדוגמה הוא (אפילו חלקית) מתחת לציון הדרוש, עליכם להכין את עצמכם למבחן האמיתי בטרם תגשו אליו.

 

אלה היו חמש השאלות הנפוצות ביותר ששואלים אותי על מבחן דולינגו. רוצים להתייעץ איתי על הכנה למבחן דולינגו? שלחו לי ווטסאפ, השאירו פרטים כאן באתר, או קבעו לנו שיחת יעוץ חינם.


פוסטים אחרונים

הצג הכול

!וולקאם

bottom of page