top of page

!וולקאם

מבחן דולינגו: שישה מיתוסים

שישה דברים לא נכונים שצריך לדעת על מבחן דולינגו (Duolingo English Test)





היי גיבורות וגיבורים, כאן אבי (ציפיתם למישהו אחר?)

מבחן דולינגו הוא האח הצעיר יחסית והחצוף (לא יחסית) של מבחני רמת האנגלית הותיקים TOEFL ו IELTS. מבחן דולינגו מתקיים רק אונליין מהמחשב בבית, ומשום שהוא מאוד נגיש, רבים וטובים ניגשים אליו בלי הרבה הכנה מראש - בדרך כלל מסתפקים בלעשות את מבחן דולינגו לדוגמה שבאתר המבחן וזה הכל. כמובן שזו לא הדרך לעבור את המבחן, ויעידו מי ששילם 49 דולר שבע-שמונה-תשע-עשר פעמים בלי להגיע לציון המיוחל (לעומת מי שעשה אצלי הכנה מעולה ועבר אותו בפעם הראשונה). אחד הדברים שגיליתי לגבי המבחן הוא שהרבה נבחנים מאמינים בכל מיני מיתוסים לגביו, וכדרכם של מיתוסים רובם לא נכונים. אז הנה שישה דברים לא נכונים לגבי מבחן דולינגו.


Avi says I object!

מיתוס #1

אפשר לדבר על כל דבר ולכתוב על כל דבר במשימות הדיבור והכתיבה

מבין המיתוסים שלהלן זה אולי המסוכן ביותר לציון שלכם. האמת היא כמובן שכדי לקבל ציון טוב במשימות הדיבור והכתיבה עליכם לענות בצורה טובה גם מבחינת תוכן התשובה ולא רק מבחינת הבטים יבשים יותר של השימוש בשפה (תחביר, רציפות, אוצר-מילים, הגיה). למרות שהמבחן נבדק אוטומטית על ידי מערכת בינה מלאכותית (AI), עליכם להתייחס אליו כאילו יש בן אדם שקורא את התשובות שלכם או מאזין להן ומבין גם האם התוכן של התשובה הוא לעניין או לא.



מיתוס #2

עדיף לסיים לענות מהר על השאלות

למעשה אין שום חשיבות לזמן שהקדשתם לפתרון כל שאלה, כל עוד עמדתם בזמן המוקצב. מכאן שעדיף דווקא לא למהר ולנצל את הזמן שיש לכם, גם כי זה יאפשר לכם לענות טוב יותר וגם כי הזמן מוקצב פר שאלה ולא ניתן להעברה לשאלות אחרות. מצד שני, כמובן שרצוי לא להמרח סתם כדי שלא ייצא שאתם לא מספיקים לענות.


Blackboard saying alternative facts

מיתוס #3

מחיקה ו/או שינוי תשובות מפחית ציון

לא ולא. אתם מקבלים את הציון על השאלה רק לאחר שסיימתם איתה סופית (או לאחר שנגמר הזמן המוקצב). במסגרת הזמן אתם יכולים לשנות מה שבא לכם וזה לא מוריד לכם שום דבר בציון.


מיתוס #4

צריך מבטא אמריקאי/בריטי כדי לקבל ציון גבוה במשימות הדיבור

אין כמעט נבחנים בדולינגו שיש להם מבטא אמריקאי או בריטי מהסיבה הפשוטה שאמריקאים או בריטים לא נדרשים (לרוב) להבחן במבחן הזה, שמיועד למי שאנגלית אינה השפה הראשונה במדינה ממנה הוא מגיע. דברו רגיל, עם האנגלית שלכם כמו שהיא. מה שאתם כן בהחלט יכולים לעשות בעת ההכנה למבחן זה לשפר את ההגיה שלכם. כדי לעשות את זה, האזינו הרבה לפודקאסטים (הסכתים) באנגלית. נסו לעצור מדי פעם ולחזור בקול על המשפט האחרון ששמעתם. ככל שתהגו את המילים נכון יותר, כך תקבלו ציון גבוה יותר על הגיה (pronunciation) שהיא חלק מרכזי במשימות המשלבות דיבור.



Avi fights lies regarding Duolingo English Test

מיתוס #5

מבחן דולינגו קל יותר ממבחן TOEFL וממבחן IELTS

במבחן התוצאה אפשר לראות שהמיתוס הזה לא נכון - הציונים שמקבלים אנשים שעשו שניים (או שלושה) מבין המבחנים הללו הם בסך הכל מקבילים (אלא אם באמצע נעשה שיפור משמעותי באמצעות הכנה טובה למבחן). מי שמקבל בערך 90 ב TOEFL למשל מקבל לרוב 110 בדולינגו, שני ציונים שמעידים על אותה רמה. מה שכן, דולינגו נגיש יותר בהשוואה ל IELTS, משום שאת הראשון עושים מהבית ואת השני רק במרכז הבחינות של המבחן. דולינגו גם זול יותר משני החברים שלו - מחיר מבחן דולינגו (יולי 2021) הוא 49 דולר, לעומת 120 דולר למבחן TOEFL Essentials (טופל מקוצר), 280 דולר למבחן TOEFL iBT (טופל מלא) ובערך 350 דולר למבחן IELTS (אשר מחירו למעשה 1200 שקלים נכון להיום).



מיתוס #6

אם האנגלית שלכם טובה אתם יכולים לעבור מבחן דולינגו בלי להתכונן אליו

זה אולי הדבר הכי לא נכון ברשימת הדברים הלא נכונים הזו. זה נכון שמבחן דולינגו בודק הבטים שונים של רמת האנגלית שלכם, אבל כמו כל מבחן, למבחן דולינגו יש פורמט מסויים הכולל סוגי שאלות מסויימים ומגבלות זמן מסויימות, וגם קריטריונים מסויימים על פיהם נבדקות התשובות. לגשת בלי להכיר את כל הדברים האלה זה אומר שאתם בהכרח לא תקבלו את הציון שהייתם יכולים לקבל אם הייתם מוכנים כמו שצריך, וזה נכון גם למי שרמת האנגלית שלו או שלה גבוהה יחסית.

 

רוצים לדעת עוד על הכנה למבחן דולינגו? קבעו לנו שיחת יעוץ חינם עכשיו (או פשוט שלחו ווטסאפ) ובואו נדבר על זה!

פוסטים אחרונים

הצג הכול

!וולקאם

bottom of page