top of page

!וולקאם

לימודים בארצות הברית: מגמות חדשות בקבלה למכללות - בינה מלאכותית, חיבורי קבלה במכללות ואמריקאים בחו״ל

השנה שעברה הייתה שנה משמעותית עבור הקבלה ללימודים בארצות הברית. בית המשפט העליון בארה״ב אסר על העדפה מתקנת ועורר בלבול ואי וודאות בקרב מכללות וסטודנטים כאחד. אבל השנה התאפיינה גם בהתפתחויות משמעותיות אחרות - העלייה הראשונה אי פעם בהרשמה לתואר ראשון מאז הקורונה, עלייה דרמטית בשיעור הקבלה המוקדמת סדרת האירועים שהובילו להדחתה של נשיאת אוניברסיטת הרווארד קלודין גיי ב-2 בינואר 2024.


לימודים בארצות הברית

עם ההתפתחויות הללו, שנת 2024 נראית שנה מעניינת לקבלה לקולג'. אחרי הכל, זו תהיה השנה הראשונה שבה הבקשות עוברות את תהליך הקבלה ללא אפליה מתקנת. וגם טרנדים אחרים יכנסו או ימשיכו להשפיע השנה. בואו לגלות מה צפוי ב-2024.


לימודים בארצות הברית: מכללות ואוניברסיטאות מתכוננות להגעת הבינה המלאכותית (AI)

הבינה המלאכותית היא מצד אחד אחת הדאגות הגדולות ביותר של האוניברסיטאות האמריקאיות, בשל החשש שהסטודנטים משתמשים בה כדי לגבש את חיבורי הקבלה שלהם לקולג' (application essays), אבל מצד שני, מספר הולך וגדל של מכללות ואוניברסיטאות המשתמשות בבינה מלאכותית בתהליך בדיקת בקשות הקבלה שלהן (admissions). בשנת 2023, 50% ממשרדי הקבלה בהשכלה הגבוהה דיווחו על שימוש בבינה מלאכותית לבדיקת בקשות. לשנת 2024, 80% מחברי ועדות הקבלה באוניברסיטאות ובמכללות בארה״ב אמרו שהם ישלבו בינה מלאכותית בתהליך הבדיקה שלהם. למה משמש AI בתהליך הקבלה? חוקרים מאוניברסיטת קולורדו בולדר ואוניברסיטת פנסילבניה פיתחו "סדרה של כלים של בינה מלאכותית שיכולה לסרוק חיבורי קבלה לקולג', ולבחור עדויות לתכונות אישיות מרכזיות," למשל מנהיגות והתמדה. לדברי מחברי המחקר, הכלים הללו אינם בשימוש כעת באף מוסד, אך כאשר הם יכנסו לשימוש בתנאים הנכונים יש להם פוטנציאל לזהות בקשות של מועמדים שעשויים להיות בעלי כל התכונות הנדרשות, אך עדיין יכולים לחמוק מעיניהם של מעריכים אנושיים.


אלו המשתמשים כיום בבינה מלאכותית מדווחים על שימוש בו לבדיקת חיבורים ומכתבי המלצה. סיבות פופולריות נוספות לשימוש בבינה מלאכותית הן בדיקת הצהרות אישיות (personal statements), זיהוי חיבורים שנכתבו על ידי AI וביצוע ראיונות מקדימים עם מועמדים. הביטחון הזה בשימוש בבינה מלאכותית בקבלה גדל אפילו בזמן הקצר שבין תחילת 2023 לסוף 2023. לכן, אולי בטוח לומר שועדות הקבלה ימשיכו להרגיש בנוח עם השימוש בבינה מלאכותית, על אף כמה חששות אתיים. 



חיבורי קבלה למכללות

לימודים בארצות הברית: סטודנטים שואפים לכתוב חיבורים אותנטיים יותר

פסיקת בית המשפט העליון לסיום ההעדפה המתקנת בלימודים בארצות הברית עוררה תמיהה רבה בקרב בני מיעוטים בארה״ב. אמנם אין יותר אפשרות לסימון בקשות להעדפה מתקנת, אבל המועמדים החדשים ללימודים בארה״ב תוהים אם בכלל עליהם לדבר על גזע בחיבורים שלהם. באשר לראשי האוניברסיטאות, זה אומר שהם צריכים לעבוד קשה יותר כדי להבטיח קמפוס מגוון - כזה שמשקף את אמריקה בזמן אמת. אחת הדרכים לעשות זאת עבור אוניברסיטאות היא להתמקד בהיבטים מגוונים של בקשות הקבלה כדי לקבל תמונה הוליסטית - מנהיגות, פעילויות מחוץ לבית הספר, השגים לימודיים, שירות לקהילה וכן הלאה. כמו תמיד, אנחנו מעודדים את הלקוחות שלנו לייצג את האני הכי אותנטי שלהם במאמריהם. המשמעות היא שאם הגזע, הדת או התרבות של תלמיד השפיעו על מי שהוא היום, עליו לכתוב על כך, אך לעולם לא להישען על כך כאינדיקטור בלעדי לתכונה או איכות כלשהי. לדוגמה, אם תלמיד לא למד אנגלית בבית הספר ולקח על עצמו את הנטל ללמד את עצמו לרמה הגבוהה שיש לו כיום, הוא חייב לדבר על זה בלי לדאוג אם זה מספק תובנה לגבי המוצא שלו משום שזה מדגיש תכונות המוערכות על ידי ועדות הקבלה. מכללות ואוניברסיטאות צריכות לשקול לכלול שאלות משלימות המעודדות חשיבה זו בקרב סטודנטים ומאפשרות להן להעריך סטודנטים בצורה הוליסטית.


אתגרים חדשים בלימודים בארה״ב


לימודים בארצות הברית: סטודנטים אמריקאים מסתכלים החוצה

עוד תופעה חדשה יחסית ניכרת בעניין מוגבר בקרב סטודנטים אמריקאים לחקור יעדים כמו לימודים באנגליה או באירופה בכלל עבור ההשכלה הגבוהה שלהם - הסיבות לכך הן חוויה אקדמית מקבילה בעלות נמוכה הרבה יותר, הטווח והמרכיב הנוסף של הרפתקה. לדוגמה, בעוד שתואר ראשון בהרווארד עולה סכום עתק של 54,269 דולר בשנה, שכר הלימוד של אוניברסיטת קיימברידג' באנגליה נע בין 25,734 ליש"ט ל-39,162 ליש"ט בשנה. סטודנטים גם חוסכים שכר לימוד של שנה אחת, שכן רוב תוכניות הלימוד באנגליה נמשכות בדרך כלל שלוש שנים בהשוואה לארבע שנים בארה"ב. בנוסף, שיעור הקבלה של קיימברידג' גבוה ב- 10% מזה של הרווארד.


ההשכלה הגבוהה בארה"ב חייבת להתייחס למספר הסטודנטים שעתידים ״לערוק״ למכללות ולתוכניות לתארים מתקדמים מחוץ לארה"ב ולהבין האם הדבר נובע מהעלויות הגבוהות יותר של השכלה או בשל האיכות הנתפסת של ההשכלה הגבוהה בארה"ב. מחקר זה חייב לכלול הערכה של עלות יחסית לערך: מה שווה תואר בארצתות הברית בהשוואה לעלות פירעון הלוואות וכו' וכיצד מוסדות גלובליים שומרים על העלויות שלהם תחרותיות. שנית, אם הסטייה נובעת מעלויות גבוהות, הקמפוסים בארה"ב יצטרכו לעבוד עם הממשל האמריקאי כדי לסבסד את העלות של מכללות ואוניברסיטאות ציבוריות תוך הבטחה שהתארים המוענקים בכל מוסד יספקו מסלול קריירה שיהפוך את הסטודנטים לעצמאיים עם תום הלימודים.



 

לסיכום, אני יכול לומר שהקבלה למכללות נעשית מעניינת יותר מתמיד השנה. התעשייה הזו ממלאת תפקיד מפתח בעיצוב עתידם של צעירים, ומתפתחת כל הזמן לאור אתגרים חדשים. מאז הקורונה, התפתחויות רבות בתחום היו משמעותיות וככל הנראה ימשיכו להיות כאלה בשנים הקרובות. השנה הזו תכלול טרנדים כמו שילוב עמוק יותר של AI, חיבורים מעוררי מחשבה בקולג', ההשלכות הרבות של סיום ההעדפה המתקנת, השאיפות המסקרנות של הסטודנטים סביב מה שהם מחפשים מהזמן שלהם במכללות ועוד ועוד.

!וולקאם

bottom of page