top of page

!וולקאם

  • סלייט

חשבתם לרמות במבחן אונליין?

עודכן: 11 בדצמ׳ 2020


מרמה במבחן אונליין

כשמדי מוליקו נרשמה בחודש מאי השנה למבחן GRE, היא ידעה שהיא תצטרך לעשות את המבחן אונליין. משום שכל מרכזי הבחינה נסגרו בשל תקנות הקורונה, חברת ETS - יצרנית המבחן - הפכה את המבחן לאינטרנטי. כחלק מתהליך ההכנה למבחן, הורידה מוליקו את התוכנה של חברת ProctorU - החברה אשר מבצעת בפועל את מבחני GRE ו GMAT הביתיים. בשעה שקבעה התחברה מוליקו לתוכנה, אשר חיברה אותה אל הבוחן של ProctorU. היא התבקשה לסובב את מצלמת הלפטופ 360 מעלות מסביב לחדר כדי לוודא שאין אורחים אם חומרי לימוד בסביבה. התחושה של ״הם יכולים לראות אותך אבל אתה לא יכול לראות אותם,״ היתה קשה לדבריה.



בשל נגיף הקורונה וסגירת מרכזי הבחינות, עברו חלק מהמבחנים - וביניהם GMAT, GRE ו TOEFL - לפורמט אונליין. החברות שכותבות את המבחנים הללו משתמשות בחברות אחרות כדי לפקח על מבחני הבית. חלק מהחברות המפקחות משתמשות בהקלטה של המסך של הנבחנים ומשתמשות בדפדפן ייחודי המונע שימוש בכל תוכנה אחרת, כמו הדפדפן של המחשב עם הגוגל האהוב עליכם, בזמן המבחן. חלק מהחברות גם משתמשות בבוחנים חיים אשר משגיחים עליכם מהעבר השני של מצלמת המחשב שלכם, בעוד אחרות מקליטות את מהלך הבחינה ואז מריצות על ההקלטה תוכנה אשר יודעת לזהות פעולות ״חשודות״.

מבחן בית


בתגובה לטענות על בעיות בניטור המבחנים, בתי ספר מסויימים - כמו אוניברסיטת מקגיל הקנדית וברקלי האמריקאית - אסרו על השימוש בתוכנות ניטור, אבל מאות מוסדות עדיין משתמשים בשירותי חברות הניטור. עבור נבחנים רבים, המעקב הממוחשב גורם לחרדה. תוכנות המעקב מבטלות לעיתים מבחנים בשל טעויות באבחנה של מה שהן למדו שמהווה התנהגות חשודה של נבחנים. כך למשל, בוטל המבחן של נבחנת שהקריאה לעצמה את השאלות בקול.



התנהגויות חשודות אחרות, על פי התוכנות, הן תנועות עיניים מסויימות (שעשויות להיות אינדיקציה שהנבחן משתמש בשליפים בצד המסך). גם במקרה הזה יש לא מעט מצבים של false-positive, כלומר מצבים נורמלים שהתוכנה מסמנת כחשודים. טענה נוספת היא שגם נבחנים שלא נלחצים מהמעקב הממוחשב חושבים עליו תוך כדי המבחן, מה שבהכרח פוגע בריכוז. ״זה כאילו ישימו לידך מישהו שמדי פעם יצעק עליך ״אל תרמה״ תוך כדי המבחן,״ אומר ג׳ושוע איילר מאוניברסיטת מיסיסיפי. מספיק החשש הקל שיחשדו שהעתקת וההשלכה שיכולה להיות מכך על העתיד האקדמי שלך כדי לגרום לירידה בריכוז בזמן המבחן.


אז מה יהיה? כרגע שום דבר חדש. עם הכנסות של 1.3 מיליארד דולר ב 2019, ETS וחברות אחרות בתחום לא יוותרו במהרה על הפרות החולבות שלהן. נראה שהמבחנים הולכים להמשיך להתקיים אונליין בעתיד הנראה לעין. עם זאת, גם המגמה שהחלה השנה לוותר לחלוטין על מבחני המיון והקבלה תופסת תאוצה - אוניברסיטאות רבות ויתרו השנה למועמדים על מבחני GMAT, GRE וגם SAT/ACT.




!וולקאם

bottom of page