top of page

!וולקאם

מבחן TOEFL Essentials (טופל מקוצר)

כל מה שרציתם לדעת על הגרסה החדשה, הקצרה יותר והזולה יותר של מבחן טופל ועל ההכנה/קורס טופל למבחן החדש


שנת 2020 היתה שנה קשה כמעט לכולנו, וגם לעסקים מסויימים השווים מיליארדי דולרים כמו חברת ETS האמריקאית, היצרנית של מבחן TOEFL. התפשטות נגיף הקורונה (צירוף בן שלוש מילים שכולנו נשמח לא לשמוע שוב לעולם) הכריחה את החברה - אשר חלק נכבד מהכנסותיה מגיע ממבחני TOEFL ו GRE - לסגור את מרכזי הבחינות שלה ברחבי העולם וגם בארץ לתקופות משמעותיות. צעד ראשון שנקטה החברה כתגובה לעניין היה המעבר למבחני בית: גם את מבחן טופל וגם את מבחן GRE ניתן לעשות כיום מהמחשב בבית. הצעד שהוגדר בהתחלה כפתרון זמני לעיתות קורונה הפך מאז לאלטרנטיבה קבועה להבחנות במרכזי הבחינה של ETS, ואכן רבות וטובות מעדיפות כיום את האפשרות הזו ונמנעות מהצורך לקבוע מבחן TOEFL הרבה זמן מראש, לנסוע למרכז הבחינה ולחזור, להמתין לתחילת המבחן ועוד ועוד נפלאות מפעם.


אבי החזיר מתפלש בבוץ ומסביר על מבחן טופל

קורס הכנה למבחן TOEFL מספר 1 בארץ (של אבי יולזרי כמובן) יוצא לדרך כמעט בכל חודש. רוצים להצטרף להצלחה? בשמחה. השאירו לי פרטים כאן באתר או שלחו לי מייל או ווטסאפ עכשיו! ניתן גם לקבוע לנו שיחת יעוץ חינם בזמן שנוח לכם.


אבל בכך לא נסתיימו הצרות של ETS. שנת 2020 היתה גם שנת הפריצה של מבחן Duolingo (דולינגו, דואולינגו). המבחן, מהיוצרים של אפליקציית לימוד השפות החביבה בעלת אותו שם, נוצר בשנת 2017 כאלטרנטיבה למבחני רמת האנגלית הותיקים TOEFL ו IELTS. במשך שלוש שנים התקשה מבחן דולינגו למצוא אחיזה בשוק שבו שולטים שני שחקנים ענקיים, עשירים וותיקים. הקורונה היתה אם כך ברכה לחברת דולינגו, אשר מבחן האנגלית שלה הפך לתקופות בשנה שעברה לאופציה הכמעט-יחידה להוכיח את רמת האנגלית לאוניברסיטאות ולמכללות.


אפילו כשנגיף הקורונה עושה קולות של להעלם סופית מחיינו עדיין מתקשים החברים ב ETS להשיב מלחמה שערה למבחן דולינגו, וזה די ברור למה - מבחן TOEFL iBT אורך כשלוש שעות ועולה 280 דולר, ואילו מבחן דולינגו אורך שעה ועולה 49 דולר. הבחירה - לרוב האנשים - ברורה (ושימו לב שאני לא טוען שמבחן דולינגו בהכרח קל ממבחן TOEFL, משום ששני המבחנים בודקים הבטים שונים של אנגלית).


אבי מופתע ממבחן TOEFL ESSENTIALS

ישבה חברת ETS עם עצמה וחשבה ״מה אעשה? איך אמשיך להיות מונופול דורסני בתחום מבחני ההערכה?״ ומצאה פתרון: מבחן TOEFL Essentials. מדובר בגרסה חדשה של מבחן טופל, אשר בשלב ראשון לא תחליף את מבחן TOEFL iBT המוכר והשנוא, אלא תתווסף כחלופה לו. מבחן TOEFL Essentials הולך בדרך שהתווה מבחן דולינגו בכמה מובנים - המבחן הוא מבחן אונליין בלבד (כלומר כזה שעושים מהמחשב בבית בלבד), הוא משלב אלמנטים של אנגלית שימושית (במקום אקדמית), הוא קצר משמעותית מטופל המלא (בין שעה לשעה וחצי) והוא זול משמעותית ממבחן TOEFL iBT ועולה בישראל (נכון לאוגוסט 2021) 120 דולר (עדיין יקר משמעותית ממבחן דולינגו, אבל פחות מחצי ממחירו של מבחן TOEFL הארוך).



ומה הולך להיות במבחן טופל המקוצר? (מבנה מבחן TOEFL Essentials)

אני שמח ששאלתם. המבחן עדיין כולל את ארבעת החלקים כמו טופל הארוך, אבל בסדר שונה (שמזכיר את סדר החלקים במבחן IELTS) - listening ראשון, reading שני, writing שלישי, speaking אחרון. גם מבחינת סוגי השאלות הטופל לא ממציא מחדש את הגלגל, אלא לוקח קצת מפה וקצת משם. בין השאלות במבחן יש דברים שהושאלו ממבחן דולינגו, אחרים ממבחן IELTS, עוד אחרים ממבחן TOEIC (גם הוא של חברת ETS) ובסוף מעט מ TOEFL המקורי.


חלק ה listening במבחן טופל essentials

30 שאלות מהסוגים הבאים:

  • 10 שאלות listen and reply: תשמעו שאלה קצרה ותבחרו תשובה מתוך ארבע אפשרויות

  • 4 קטעי שיחה קצרים (כמה משפטים כל אחד) עם 2 שאלות על כל קטע (סך הכל 8 שאלות מסוג זה)

  • 2 קטעי הודעה (announcement) קצרים עם 2 שאלות על כל קטע (סך הכל 4 שאלות מסוג זה)

  • קטע פודקאסט (הסכת) עם 4 שאלות

  • קטע הרצאה אקדמית עם 4 שאלות


חלק ה reading במבחן טופל essentials

30 שאלות מהסוגים הבאים:

  • 10 שאלות word closest in meaning to: תראו מילה ותצטרכו להתאים לה את המילה הקרובה ביותר אליה במשמעות מתוך ארבע אפשרויות.

  • 4 קטעי קריאה באורכים שונים (קטע עם 2 שאלות, שניים עם 4 שאלות, קטע עם 6 שאלות, סך הכל 16 שאלות)

  • טבלה עם ארבע שאלות מסוג true-false-not given. בכל שאלה כזו תצטרכו לקבוע האם מה שכתוב בשאלה תואם למה שכתוב בטבלה, סותר את מה שכתוב בטבלה או לא מופיע בכלל בטבלה


חלק ה writing במבחן טופל essentials

17 שאלות:

  • 15 שאלות מסוג build a sentence: בכל שאלה כזו יופיע משפט (רגיל, או שאלה) ואתם תצטרכו להרכיב משפט תגובה (או שאלת תגובה) מכמה חלקים שנתונים לכם בסדר אקראי.

  • משימת כתיבה קצרה: תצטרכו לכתוב מייל בנושא מסויים שיוצג לכם בשאלה.

  • משימת כתיבה ארוכה: תצטרכו לכתוב התייחסות לנושא אקדמי במסגרת דיון שחלק ממנו מופיע על המסך.


חלק ה speaking במבחן טופל essentials

20 שאלות:

  • 6 שאלות מסוג read aloud: אתם כאילו מנהלים שיחה, אבל בעצם את החלקים שלכם בשיחה אתם לא ממציאים מהראש אלא מקריאים מהמסך.

  • 9 שאלות מסוג listen and repeat: תצטרכו לחזור על משפטים שאתם שומעים

  • 5 שאלות ראיון: המחשב יראיין אתכם ואתם תצטרכו להשיב לשאלותיו


אבי ישן וחולם על הכנה למבחן טופל

קורס הכנה למבחן TOEFL מספר 1 בארץ (של אבי יולזרי כמובן) יוצא לדרך כמעט בכל חודש. רוצים להצטרף להצלחה? בשמחה. השאירו לי פרטים כאן באתר או שלחו לי מייל או ווטסאפ עכשיו! ניתן גם לקבוע לנו שיחת יעוץ חינם בזמן שנוח לכם.


פוסטים אחרונים

הצג הכול

!וולקאם

bottom of page