top of page

!וולקאם

מבחן GMAT: האם החיבור ו IR חשובים?


מבחן GMAT: חיבור ו IR

היי! כידוע לחלקכם, למבחן GMAT ארבעה חלקים. בעוד שרוב הנבחנים מכירים את החלקים האדפטיביים - הכמותי והמילולי - הרבה פחות מכירים את שני החלקים הנוספים - החיבור (AWA) וחלק ה IR (Integrated Reasoning). כל אחד משני החלקים האלה מקבל ציון משלו, שאינו נכלל בחישוב הציון הכללי ב GMAT, ציון שנובע רק מציוני החלקים הכמותי והמילולי. לכן, לא מעט נבחנים תוהים האם שני החלקים הנוספים חשובים בכלל ועד כמה ועדות הקבלה בבתי הספר למנהל עסקים מסתכלות על הציונים בחלקים האלה. ואם החלקים האלה כן חשובים, מה נחשב לציון טוב בהם? בפוסט הזה אענה על השאלות האלה:


  • הציונים בחלקי ה AWA וה IR

  • כמה חשוב חלק ה AWA לבתי הספר למנהל עסקים?

  • מהו ציון טוב ב AWA?

  • ארבעת סוגי השאלות ב IR

  • כמה חשוב חלק ה IR לבתי הספר למנהל עסקים?

  • מהו ציון טוב ב IR?

  • סיכום


אז נתחיל.


הציונים בחלקי ה AWA וה IR

ציון AWA נע בטווח של 0 עד 6 (בקפיצות של חצי נקודה) ואילו ציון IR נע בטווח של 1 עד 8 בקפיצות של נקודה.


כמה חשוב חלק ה AWA לבתי הספר למנהל עסקים?

החיבור, מה שמכונה Analytical Writing Assessment או בקיצור AWA, הוא החלק הכי פחות חשוב מבין ארבעת חלקי מבחן GMAT. פעם, לפני הרבה שנים, בכפר קטן, סתם עד 2012, היו ב GMAT שתי משימות חיבור ולא היה IR. ב 2012 החליף IR את אחת משתי משימות החיבור, אולי גם סמל למשקל שנותנים בתי הספר למנהל עסקים לחלק הכתיבה. עם זאת, אין הכוונה שלחיבור אין בכלל חשיבות. ציון AWA הנמוך מ 4 (מתוך 6) עשוי להוות בעיה כשתנסו להתקבל, משום שהוא מצביע על רמת ניתוח מילולי וכתיבה נמוכות. אז כמה זמן להשקיע במשימת הכתיבה? בערך 10% מהזמן שאתם מקדישים להכנה למבחן.


GMAT Integrated Reasoning כמותי

מהו ציון טוב ב AWA?

הממוצע ב AWA הוא 4.48, כך שאתם רוצים לכוון ל 4.5 לפחות, ועדיף 5.


ועתה, ל IR.


ארבעת סוגי השאלות ב IR

פרק IR במבחן GMAT בוחן את היכולת שלכם לבצע אינטגרציה של מידע, יכולת חשובה בפתרון בעיות מורכבות בעולם הניהול. פרק IR בודק את היכולת שלכם להוציא מידע מגרפים, נתונים מספריים וטקסט, להפריד עיקר מטפל, לזהות דפוסים ולהגיע למסקנות הנכונות ולבסוף, לעשות מניפולציות על נתונים ממקורות מידע שונים כדי לפתור בעיות. הפרק כולל 12 שאלות והזמן המוקצב הוא 30 דקות. השאלות נחלקות לארבעה סוגים:

  1. הסקה ממקורות מידע מרובים (Multi-Source Reasoning) - בשאלות אלה יוצגו לכם מספר טאבים עם מקורות מידע שונים - הם יכולים להיות טקסט, טבלה, נוסחה ועוד. עליכם לשלב את המידע מהמקורות השונים כדי לענות על השאלות.

  2. הסקה מטבלה (Table Analysis) - בשאלות אלה תקבלו טבלה גדולה עם לפחות שלושה טורים ו 20 שורות של מידע. תהיה לכם אפשרות לסדר את המידע לפי הטורים השונים (כמו באקסל). לכל טבלה שלוש שאלות הקשורות במידע שבה.

  3. הסקה מגרפים (Graphics Interpretation) - שתי שאלות על גרף, שיכול להיות מסוגים שונים כמו גרף עוגה, גרף עמודות, דיאגרמת פיזור, גרף קו או כל סוג אחר.

  4. ניתוח דו-שלבי (Two-Part Analysis) - בכל שאלה כזו תקבלו טענה שאחריה טבלה עם שני טורים. השורה העליונה בטבלה כוללת את שתי השאלות ותצטרכו לבחור תשובה מתאימה מכל אחד משני הטורים.

כמה חשוב חלק ה IR לבתי הספר למנהל עסקים?

בשנים הראשונות להולדתו של IR, רוב התכניות למנהל עסקים לא ספרו אותו כל כך, בין השאר משום שלא היה להן עדיין מידע השוואתי בין נבחנים שונים. סקר מ 2014 העלה ש 41% מבתי הספר למנהל עסקים אמרו ש IR הוא מרכיב חשוב ב GMAT, ואילו שנה מאוחר יותר, ב 2015, כבר 59% טענו כך. נראה שיש עליה בחשיבות שמייחסות תכניות ה MBA ל IR.


GMAT IR

מהו ציון טוב ב IR?

עם ממוצע עולמי של 4.29 ב IR (בסקאלה של 1 - 8), עדיף לכם לכוון לציון של 5 לפחות, ורצוי לפחות 6.


חיבור GMAT

סיכום

בעוד שפרקי AWA ו IR הם האחים המעצבנים של פרקי הכמותי והמילולי במבחן GMAT, לא כדאי לזלזל בהם אם אתם מכוונים לבתי הספר שכולם מכוונים אליהם. רצוי לא לקבל פחות מ 4 במשימת הכתיבה ופחות מ 6 ב IR. איך עושים את זה? קודם כל בבלוג שלי יש טונות של מידע על GMAT בכלל ועל שני הפרקים האלה בפרט, אז למה שלא תקראו קצת? דבר שני, אני מכין למבחן GMAT כבר כל כך הרבה שנים שדודו טופז עוד לא ידע מה זה צ׳חצ׳חים כשהתחלתי. מוזמנים ליצור איתי קשר בהודעה באתר או לקבוע לנו שיחת יעוץ בחינם כדי להתניע את תהליך הלמידה שלכם. בהצלחה!

0 תגובות

!וולקאם

bottom of page