top of page

!וולקאם

אוצר מילים לפסיכומטרי: חלק 2

עודכן: 20 באוק׳ 2020


 

אז איך לומדים עם המערכת? נכנסים לסט, למשל סט המילים באנגלית. רואים את שבעת המלבנים בחלק העליון של המסך? (אם לא תנו להם כמה שניות להטען). איתם (או לפחות עם חלקם) לומדים:


אוצר מילים לפסיכומטרי


נתחיל מהמלבן השמאלי הקרוי ״Learn״. לוחצים עליו, ואז במסך שנפתח לוחצים משמאל למטה על Options ומסדרים כדי שזה יראה ככה:


vocabulary

סיימתם? עולם. לחצו מחוץ לחלון האפשרויות כדי להעלים אותו (ולא על Start Over). לחיצה על הכפתור Got It ואתם יכולים להתחיל. כל פעם תקבלו מילה באנגלית וארבעה פירושים אפשריים בעברית, רק אחד מהם מתאים. לחיצה על הפירוש המתאים לדידכם תראה לכם אם בחרתם נכון או לא. בלחיצה על הרמקול לצד המילה ניתן גם לשמוע את ההגיה הנכונה של המילה, מה שמאוד עוזר למוח שלכם לקלוט אותה ולאפסן אותה במקום זמין וחמים. ומה אם טעיתם? לא נורא האתר יראה לכם את הפירוש הנכון וגם את המילה באנגלית שמתאימה לפירוש שאתם בחרתם, כך שתרוויחו מהטעות שלכם פעמיים:


מילים לפסיכומטרי

בכל פעם יתן לכם האתר קבוצה של שבע מילים, ובסופן הוא יחזיר מילים שטעיתן בפירוש שלהן. סיימתם קבוצה ראשונה? נהדר. יכולים להמשיך לעוד ועוד ועוד, או, אם נמאס לכם, ללחוץ על חץ החזרה למסך הבית. עכשיו הוא נראה ככה:


מילים בעברית לפסיכומטרי

אם תסתכלו ברשימת כל המילים, תראו שהיא כבר לא מסודרת סתם לפי ה abc, אלא לפי צבעים: באדום - מילים שאתם לא מכירים, בצהוב - מילים שאתם ככה ככה, בירוק - מילים שאתם מכירים טוב, ובלי צבע - מילים שעוד לא נפגשתם איתן באתר. למה זה משנה? המערכת היא אדפטיבית, כלומר מתאימה עצמה אליכם. ככל שתתרגלו יותר, האתר יבין טוב יותר את רמת ההכרות שלכם עם המילים וידע לתת לכם יותר פעמים מופעים של מילים מקבוצות האדום והצהוב (כמובן לצד מילים חדשות כל הזמן).


זה היופי במערכת הזו - שהיא מבטלת את העבודה הסיזיפית עם מילון, את הצורך להכין כרטיסיות ואת המעקב הבלתי אפשרי אחרי מספר המילים שלמדתם ביום או בשבוע וכך הלאה. המוח שלנו פשוט לא עובד ככה. הוא צריך שנזרוק עליו מילים והוא כבר יעשה את העבודה. ועכשיו, יש לכם את האתר כדי לעשות את כל עבודת המעקב ברקע כך שאתם חופשיים ומאושרים להקדיש את הזמן שיש לכם ללמידת מילים נטו ללמידת מילים. כיף חיים, כבר אמרתי? אותן הנחיות טובות כמובן גם לשלושת הסטים של המילים בעברית. יש מי שחושב שלא צריך ללמוד מילים וביטויים בעברית, אבל המישהו הזה שוגה ויתכן שביום המבחן הוא יעמוד בפני שוקת שבורה, יביט אנה ואנה בהשתאות ולא יזכה לנוח על זרי הדפנה.


לא הרחבתי על שש אפשרויות הלמידה הנוספות באתר, אבל אתם כבר תגלו אותן בעצמכם. אני אוהב את האפשרויות של Learn, Test ו Match, אבל כל אחד מעדיף משהו אחר. לאתר יש גם אפליקציה אז הורידו אותה וזכרו להתחבר באותה צורה שהתחברתם כשפתחתם את החשבון, כדי שתוכלו להמשיך לעבוד במקביל גם על הלפטופ וגם כשאתם עושים קקי, כמו שאומרים.


מילים באנגלית לפסיכומטרי

כדי לפתוח חשבון באתר, יש ללחוץ על הקישור הזה. במסך שנפתח לחצו על הכפתור הגדול שעליו כתוב Sign up for free to request access (לא מכירים את כל המילים על הכפתור? הנה לכם עוד סיבה ללמוד מילים). בחלון שיפתח תוכלו להשתמש בחשבון פייס או גוגל שלכם, ואם לא בא לכם אפשר לפתוח חשבון עצמאי באתר עם מייל וססמה כמו פעם. סמנו לקבל את התנאים ולחצו על Sign up. עכשיו ישדל אתכם האתר לרכוש מנוי, אך אתם תסרבו בנימוס ותלחצו על השורה (הקטנה) בה כתוב Or continue to the free version of Quizlet. עכשיו נותר רק ללחוץ על הכפתור עליו כתוב Join Class וזהו, אתם בפנים!


0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

!וולקאם

bottom of page