top of page

!וולקאם

נכנסתם לרשימת המתנה? הנה שישה דברים לעשות

אחרי שעשיתם כל מה שצריך כדי לייצר מועמדות חזקה לאוניברסיטאות שהכי רציתם להתקבל אליהן, לקבל הודעה שנכנסתם לרשימת ההמתנה (waitlist) זה באסה רצינית. לאחר כל העבודה שהשקעת בתהליך המועמדות (application), להמשיך עם חוסר הוודאות ועם הצורך לחכות לתשובה סופית זה קשה.

כמי ששנים רבות מסייע למועמדות ומועמדים ל MBA ולתארים מתקדמים אחרים להגיש מועמדויות חזקות ולהתקבל, אני יודע עד כמה ההמתנה יכולה להיות מעוררת חרדה. אני גם יודע שיש סיבות טובות לכך שבתי ספר מציבים מועמדים ברשימת ההמתנה.

אני ממתין ברשימת ההמתנה

אל תאבדו תקווה

למרות שרשימת המתנה היא בהחלט לא החדשות להן קיוויתם, להיות ברשימת המתנה עדיף על הודעת דחייה, אז אל תאבדו תקווה עדיין. להיות ברשימת המתנה פירושו שצוות הקבלה רואה פוטנציאל בבקשתכם, אך רוצה להמתין ולראות איך שאר מאגר המועמדים יתפתח. עכשיו בבקשה להפסיק להתייפח, כי בזמן שאתם מחכים יש כמה צעדים שעליכם לבצע כדי לשפר את מעמדכם ולמקסם את הסיכויים שלכם להתקבל מתוך רשימת ההמתנה.

רשימת המתנה זה חתיכת באסה

אז מה לעשות אם אתם נמצאים ברשימת המתנה?

ראשית, קחו צעד אחורה וחשבו אם אתם רוצים בכלל להישאר ברשימת ההמתנה. האם אתם ממש רוצים להתקבל לבית הספר הזה, או שיש לכם תוכנית אחרת? אולי הגשתם מועמדות לבתי ספר אחרים אליהם יש לכם סיכוי גדול יותר להתקבל? אם ישנתם על זה והמטרה שלכם היא להפוך את המיקום ברשימת ההמתנה לקבלה, יש כמה פעולות ספציפיות שעליכם לבצע, והנה הן.


איך להתקבל אם נכנסתם לרשימת ההמתנה

  1. הודיעו מיד לבית הספר שאתם מקבלים את מקומכם ברשימת ההמתנה, וחיזרו על מחויבותכם  לתוכנית כאשר אתם עושים זאת. ודאו שאתם מגיבים בנימה מקצועית וחיובית, ללא שמץ של אכזבה (או גרוע מכך, טינה) בהודעתכם.

  2. אם עברתם ראיון אצל בוגר התכנית, עדכנו את המראיין שלכם על מצבכם ובקשו הצעות או משוב. אמנם הם לא בהכרח יגידו לכם מדוע נכנסתם ברשימת ההמתנה (הם גם לא בהכרח יודעים), וייתכן שלא תהיה להם השפעה ישירה על החלטות הקבלה, אבל אולי הם יהיו מוכנים לחלוק נקודת מבט נוספת לגבי הראיון שלכם ותחושתם לגבי ההתאמה שלכם לבית הספר. כמו כן, אם הייתה לכם הזדמנות ליצור אינטראקציה עם סטודנטים נוכחיים או בוגרים אחרים במהלך תהליך הגשת הבקשה, פנו אליהם לתמיכה. באופן כללי, הקפידו ככל הניתן לפתח ולשמור על קשרים מקצועיים טובים לאורך תהליך הקבלה.

  3. אם המדיניות של תוכנית ה-MBA מאפשרת, ספקו להם מכתב תמיכה נוסף במועמדות שלכם - באופן אידיאלי, ממישהו שיכול לחזק את ההתאמה שלך לבית הספר. זה לא צריך בהכרח להיות מכתב רשמי כמו מכתבי ההמלצה ששלחת עם בקשתך; דוא"ל של עמוד אחד יספיק. אבל הקפידו להכיר ולכבד את מדיניות התוכנית לגבי הגשת חומרי תמיכה; חלק מבתי ספר לא מקבלים אותם. ובכל מקרה אל תציפו את ועדת הקבלה במכתבים נוספים, שעלולים לפגוע במוניטין שלכם.

  4. העריכו מדוע הבקשה שלכם לא עברה לקבלה מיידית. שימו רגע את האגו בצד כדי להעריך אזורים של חולשה פוטנציאלית, ואם צריך, חפשו פרספקטיבה נוספת. לדוגמה, אם ציון ה-GMAT שלכם נמוך מהממוצע בבית הספר, זה עשוי להיות מועיל לגשת שוב לבחינה, אבל רק אם אתם מאמינים שאתם יכול לשפר את הציון שלכם בצורה משמעותית.

  5. פנו למשרד הקבלה מדי פעם - אבל בלי לנג׳ס. יש לבצע צ'ק-אין כל שלושה עד ארבעה שבועות. במידת האפשר, עשו זאת יחד עם עדכון בולט בפרופיל המועמדות שלך, כגון מעבר לעבודה אחרת או קידום במקום העבודה הנוכחי. בכל מקרה, אם אתם שוקלים לקבל הצעה אחרת, הודיעו על כך. נגיעות אישיות בעת ההמתנה יכולות לייצר רושם חיובי עליכם ולהשאיר אתכם על הרדאר. שקלו לאזן בין מיילים לשיחת טלפון מדי פעם.

  6. נסו לזהות את השלבים הבאים. שיעורי הקבלה מתוך רשימת ההמתנה משתנים מבית ספר לבית ספר, אך רוב המועמדים ברשימת ההמתנה לא מתקבלים. עכשיו זה הזמן לגבש תוכנית ב' אם אין לכם עדיין כזו. למשל, האם אתם רוצים להגיש מועמדות חוזרת לאותה תוכנית אם לא תתקבלו? או להגיש בקשה לתוכניות אחרות? בזמן שאתם שוקלים את הצעדים הבאים, שאלו את עצמכם (או אחרים) מהן הדרכים הטובות ביותר לחיזוק הפרופיל שלכם בשנה הבאה, כדי להגדיל את סיכויי הקבלה שלך בעתיד.


ולבסוף, הישארו אופטימיים. מרתיע ככל שזה נראה, עדיין יש לכם סיכוי להיכנס.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

!וולקאם

bottom of page