top of page

!וולקאם

ציון IELTS: כל מה שצריך לדעת

עודכן: 6 ביוני 2019


מבחן IELTS מורכב מארבעה חלקים - שמיעה, קריאה, כתיבה ודיבור - ועל כל אחד מהם תקבלו ציון שנע בטווח של 0 עד 9 בקפיצות של חצי נקודה. הציון הכולל שלכם במבחן IELTS הוא ממוצע ציוני ארבעת החלקים - לכל חלק אותו משקל בציון הכולל - מעוגל לחצי הנקודה הקרובה. כך למשל, אם קיבלתם את הציונים 7, 7.5, 6.5 ו 6 בחלקים השונים (לא משנה באיזה סדר, כאמור), קיבלתם סך הכל 27 נקודות, אשר תוצאת החלוקה שלהן בארבע היא 6.75, ולכן הציון הסופי שלכם יתעגל למעלה ל 7. הנה כמה דוגמאות נוספות:



רוצים להצליח ב IELTS (או ב TOEFL)? הצטרפו לקורס IELTS (או TOEFL) האינטרנטי שלי, המתקיים (כמעט) כל חודש וכולל את כל מה שצריך לדעת כדי לעבור בהצלחה את המבחן. רוצים עוד פרטים ו/או להרשם לקורס הקרוב? שלחו לי הודעה כאן למטה או ווטסאפ עכשיו!


ציון חלק השמיעה ב IELTS

חלק השמיעה, החלק הראשון במבחן IELTS, כולל 40 שאלות. הציון שלכם בחלק זה ניתן לכם על פי מספר התשובות הנכונות, לפי הטבלה הבאה. כפי שניתן לראות, כדי לקבל לפחות 6.5 בשמיעה ב IELTS מותר לכם לטעות בעד 14 שאלות. כדי לקבל 7, מותר לכם לטעות עד 10 פעמים.



ציון חלק הקריאה ב IELTS

חלק הקריאה, החלק השני במבחן IELTS, כולל גם הוא 40 שאלות. הציון שלכם בחלק זה גם הוא ניתן לכם על פי מספר התשובות הנכונות, לפי הטבלאות הבאות - הראשונה מתייחסת לפורמט IELTS Academic והשניה ל IELTS General Training.





ציון חלק הכתיבה ב IELTS

בחלק זה תצטרכו לכתוב תשובות לשתי שאלות - הראשונה היא משימת כתיבה דו״ח (תמצות של מידע מגרף, טבלה, מפה, או תרשים כלשהו, ב IELTS Academic) או מכתב (ב IELTS General) בהקף של לפחות 150 מילים. השניה (בשני הפורמטים של המבחן) היא משימת חיבור דעה בהקף של לפחות 250 מילים. הציונים בחלק זה, כמו גם בחלק הדיבור ב IELTS אינם ניתנים כמובן לפי מספר תשובות נכונות כמו הציונים בשני החלקים הראשונים של המבחן, אלא על פי הרמה שלכם בארבעה קריטריונים:

התרשמות כללית (משימה 1) - Task Achievement - עד כמה המידע שהצגתם מדויק, האם כתבתם פסקת פתיחה (overview) טובה, האם הדגשתם את המאפיינים / תהליכים העיקריים והאם תמכתם באותן נקודות מרכזיות באמצעות מידע רלוונטי.

התרשמות כללית (משימה 2) - Task Achievement - עד כמה התשובה שלכם מתאימה לשאלה שנשאלתם, האם העלתם נקודות רלוונטיות, עד כמה פיתחתם את הרעיונות המרכזיים, האם השתמשתם בדוגמאות, האם הצגתם דעה ברורה בשאלה שנשאלתם והאם כתבתם סיכום טוב.

בהירות ולכידות - Coherence and Cohesion - האם יש חלוקה ברורה לפסקאות לפי נקודות שונות, האם לכל פסקה יש רעיון מרכזי משלה, עד כמה השתמשתם באמצעים המארגנים את הכתוב דוגמת מילות קישור, משפטי מעבר בין פסקאות ומבני משפט מורכבים

אוצר מילים ושימוש נכון במילים - Lexical Resource - עד כמה אוצר המילים והביטויים שלכם עשיר ומגוון ולא פחות חשוב מכך, עד כמה השפה שלכם טבעית ועושה שימוש בביטויים שגורים באנגלית, כמה נכון אתם כותבים את מה שאתם כותבים מבחינת איות

תחביר - שימוש במגוון מבני משפט (פשוטים ומורכבים גם יחד), שימוש נכון בזמנים, שימוש נכון בפיסוק ומיעוט של טעויות תחביריות באופן כללי

בשני הקישורים להלן תוכלו למצוא את טבלאות הקריטריונים המלאות לחלק הכתיבה, אחת למשימה 1 והשניה למשימה 2.

ציון חלק הדיבור ב IELTS

גם בחלק הדיבור תקבלו ציון לפי התרשמות מרמתכם בארבעה קריטריונים. שניים מהם די דומים לאלה שבחלק הכתיבה, ושניים יחודיים לדיבור:

שטף דיבור - Fluency - היכולת לדבר רצוף ולאורך זמן ללא (אם עם מעט) עצירות והיסוסים, בצורה בהירה וללא תיקונים מרובים, תוך שימוש באמצעים המארגנים את הרעיונות ומחברים ביניהם.

אוצר מילים ושימוש נכון במילים - Lexical Resource - עד כמה אוצר המילים והביטויים שלכם עשיר ומגוון ולא פחות חשוב מכך, עד כמה השפה שלכם טבעית ועושה שימוש בביטויים שגורים באנגלית.

תחביר - שימוש במגוון מבני משפט (פשוטים ומורכבים גם יחד), שימוש נכון בזמנים, שימוש נכון בפיסוק ומיעוט של טעויות תחביריות באופן כללי

הגיה - עד כמה אתם מדברים ברור, עד כמה המבטא הישראלי שלכם מפריע להבין אתכם, עד כמה אתם הוגים את המילים כמו שצריך

וכאן תוכלו למצוא את טבלת הקריטריונים המלאה לציון חלק הדיבור במבחן IELTS.

רוצים להצליח ב IELTS (או ב TOEFL)? הצטרפו לקורס IELTS (או TOEFL) האינטרנטי שלי, המתקיים (כמעט) כל חודש וכולל את כל מה שצריך לדעת כדי לעבור בהצלחה את המבחן. רוצים עוד פרטים ו/או להרשם לקורס הקרוב? שלחו לי הודעה כאן למטה או ווטסאפ עכשיו!

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

!וולקאם

bottom of page