top of page

!וולקאם

כתיבה ב IELTS GT: דוגמה לשאלה 1 - מכתב רשמי

עודכן: 6 ביוני 2019

באדיבות אדם מערוץ היוטיוב המעולה WriteToTop, הנה וידאו (מעולה) בו מסביר אדם איך לתכנן ולכתוב חיבור מעולה ל Task 1 של מבחן IELTS General Training. למי שלא יודע, המשימה הזו היא כתיבה של מכתב לאור שאלה מסויימת (אחת, אין בחירה). יש שני סוגים עיקריים של מכתבים - רשמי ולא רשמי. הפוסט הזה עוסק בסוג הראשון - המכתב הרשמי. במבחן IELTS תתבקשו לכתוב 150 - 200 מילים ב(מומלץ) 20 דקות.


הרבה אנשים שנבחנים באחד משני המבחנים הנוראיים האלה נופלים בחלק הכתיבה שלהם, בעיקר משום שאנשים נוטים לטעות ולחשוב שמה שנבדק בחיבור הוא רק ״רמת האנגלית״, כשלמעשה אתם מקבלים ציון על שני מדדים - תוכן ולשון. במילים אחרות, רק חצי מהציון שלכם ניתן על מה שאנשים קוראים ״רמת אנגלית״, כולל מורכבות ודיוק התחביר שלכם, אוצר המילים והדיוק בשימוש במילים, איות ועוד ועוד, ואילו חמישים האחוזים האחרים בכלל ניתנים לכם על עקרונות של כתיבה נכונה ברמת התוכן וללא קשר לשפה שבה אתם כותבים את התשובה, עקרונות כמו למשל בהירות הכתיבה, רצף רעיוני הגיוני, חלוקה לפסקאות, אמצעים המארגנים את הכתוב (כולל מילות קישור, משפטי מעבר בין פסקאות ועוד).


בקיצור, יש מה ללמוד במה שקשור לכתיבה טובה. ממליץ בחום לצפות בסרטון במלואו. לאחר הצפייה תדעו הרבה יותר טוב מה מצופה מכם ואיך לפעול במשימת הכתיבה הראשונה של מבחן IELTS GT.


רוצים להצליח ב IELTS (או ב TOEFL)? הצטרפו לקורס IELTS (או TOEFL) האינטרנטי שלי, המתקיים (כמעט) כל חודש וכולל את כל מה שצריך לדעת כדי לעבור בהצלחה את המבחן. רוצים עוד פרטים ו/או להרשם לקורס הקרוב? שלחו לי הודעה כאן למטה או ווטסאפ עכשיו!


 

ולטובת מי שלא חפץ לצפות בוידאו מטעמי עצלות גרידא, הנה הטקסט של השאלה והחיבור:


השאלה:


You should spend about 20 minutes on this task.


You recently went on holiday with your family to an island resort. Upon your return home, you discovered that you had forgotten a very valuable item there.


Write a letter the hotel manager to inform him/her of your problem. In the letter, you should:

• Describe the item

• Say why it is important that you get the item back

• Tell the manager what you would like him/her to do.


Write at least 150 words. You do NOT need to write any addresses. Begin your letter as follows:


Dear Sir / Madam,



התשובה:


Dear Sir or Madam,


I was recently a guest at your hotel in Cuba, where my family and I had a very pleasant stay. Unfortunately, upon my return home I have that I had left my laptop in my room at the hotel, and so I am writing to ask you to please ship it to me.


The laptop is a 15-inch black Dell, with a silver logo on the cover and a small Batman sticker (placed there by my son) at the bottom right-hand corner of the keyboard. The keyboard itself is worn with some of the letters missing. It should be easy to identify.


I am a university researcher and, though on vacation, I had to work on a major project. I did not have the opportunity to upload this vital work to the Cloud, and thereby have a backup, so I genuinely need to recover the laptop as soon as possible.


Could you please ship it to me by express mail? I will immediately transfer the full costs involved to a bank in your area. Please let me know you have the laptop and can send it, as well as the banking details.


I appreciate your assistance in this matter.


Respectfully yours,


John Holmes

 

רוצים להצליח ב IELTS (או ב TOEFL)? הצטרפו לקורס IELTS (או TOEFL) האינטרנטי שלי, המתקיים (כמעט) כל חודש וכולל את כל מה שצריך לדעת כדי לעבור בהצלחה את המבחן. רוצים עוד פרטים ו/או להרשם לקורס הקרוב? שלחו לי הודעה כאן למטה או ווטסאפ עכשיו!

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

!וולקאם

bottom of page