top of page

!וולקאם

כל מה שרציתם לדעת על ניהול זמן במבחן GMAT


אזהרה: הפוסט הזה ושני ההמשכים שלו הם חפירה רצינית, אבל לא לדאוג, בסוף הכל יהיה ברור. אנחנו הולכים לדבר בהרחבה על ניהול זמן ב GMAT, וקודם כל, כמה עקרונות כלליים לגבי ניהול זמן במבחן. קדימה!



  1. למה ניהול זמן כל כך חשוב ב GMAT? אחד הדברים המרכזיים שבודק המבחן הוא את יכולת קבלת ההחלטות שלך, המנהל/ת לעתיד. GMAT הוא מבחן אדפטיבי, כלומר משנה את קושי השאלות בהתאם לתשובות שלך, כדי להתאים את השאלות לרמה שלך (בפרקי הכמותי והמילולי). לכן, לא משנה כמה טובים אתם, אתם הולכים להרגיש שהמבחן קשה לכם ושאין לכם מספיק זמן. אם לא ניהלתם נכון את הזמן שלכם והזמן נגמר כשיש לכם עוד כמה שאלות שלא הספקתם לענות עליהן, הציון הסופי שלכם יהיה נמוך. מבחן GMAT מבוסס על עקרון ״לאן שהגעתם זה מה שקיבלתם,״ ככה שנפילת ציון בסוף הפרק היא קטלנית - אין לכם עוד זמן להרים את הציון בחזרה למעלה. מצד שני, זה מאוד בעייתי לרוץ מהר במבחן הזה. החפזון הוא מן השטן ומהירות בדרך כלל מתרגמת לטעויות שטותיות ויקרות בנקודות. אם תפספסו יותר מדי שאלות שהייתם יכולים לענות עליהן נכון, הציון שלכם יהיה נמוך. אז מה עושים? מתחילים לחשוב על ניהול זמן נכון.

  1. איך עובד הציון במבחן? הציון בפרקי הכמותי והמילולי במבחן GMAT הוא מוזר והדרך בה הוא מחושב שונה לחלוטין מאיך שמחושב הציון במבחני נייר ועפרון הזכורים (לטובה?) מבית הספר ומהתואר באוניברסיטה. דבר ראשון, ב GMAT אין דבר כזה לא לעשות טעויות, לא משנה כמה חזקים אתם. למעשה, רוב הנבחנים עונים נכון על כשישים אחוז מהשאלות בכל פרק. עוד ענין הוא שמשקל הטעויות אינו שווה בכל שאלה - אתם מאבדים יותר נקודות על טעות בשאלה קלה מאשר על טעות בשאלה קשה. שלישית, שלוש או יותר טעויות רצופות יגרמו לכם לאבד יותר נקודות מאשר שלוש או יותר טעויות מפוזרות לאורך הפרק. כמובן שהמבחן מתוכנן כך כדי שמי שגנב יותר מדי זמן לפני סוף הפרק לא יספיק לסיים ואז יווצר לו רצף טעויות. ורביעית, הציון שלכם ירד יותר אם בכלל לא עניתם על שלוש או יותר השאלות האחרונות יחסית למצב בו עניתם על כל השאלות וטעיתם ברצף בשלוש או יותר השאלות האחרונות.


  1. שני עקרונות מנחים בניהול זמן בעת ההכנה למבחן GMAT עקרון ראשון - חשוב להתאמן על האופן שבו תצטרכו להתנהל במבחן אם ישבתם חמש, עשר, עשרים או שלושים דקות על שאלה בבית, פספסתם את הפואנטה. יותר גרוע מכך, אתם למעשה מתאמנים על שיטת עבודה לא טובה שכנראה שתיישמו גם במבחן האמיתי. גם בתרגול בבית אתם צריכים לדעת לומר לפעמים ״השאלה הזו נוראית ולא בא לי עליה ואני מסמנת D וממשיכה הלאה כי החיים קצרים מדי.״ אני מנחה את התלמידים שלי לעבוד בבית במקבצים של עשר שאלות בעשרים דקות (בשאלות כמותיות) או בשבע-עשרה דקות (בשאלות מילוליות). עקרון שני - ברגע שנגמר הזמן שהקצבתם למקבץ של עשר שאלות, קחו נשימה עמוקה, ועכשיו בלי מגבלות זמן מציקות עברו על כל השאלות, בדגש על אלה שטעיתם בהן או שלא ידעתם מה לעשות בהן ונסו לפתור אותן מחדש. תחקור טוב של העבודה שלכם הוא מפתח להצלחה במבחן. אם תיישמו את שני העקרונות האלה תרוויחו פעמיים - פעם אחת מכך שאתם מאמנים את עצמכם בקבלת החלטות GMAT סטייל, ופעם שניה כשאתם נותנים לעצמכם הזדמנות להבין במה אתם טובים יותר ובמה פחות.


בפוסט הבא אדבר עוד על העקרון הראשון לעיל - איך לאמן את עצמכם כמו שצריך על ניהול זמן ב GMAT.

0 תגובות

!וולקאם

bottom of page