top of page

!וולקאם

למידה עצמית למבחן GMAT: עשה ואל תעשה

עודכן: 6 ביוני 2018


החלטתם ללמוד לבד לג׳ימט? סבבה לגמרי, יש אנשים שזה מאוד מתאים להם. כיצד עושים זאת? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם ללמוד לבד ולעבור את המבחן בהצלחה.

כדאי להתחיל ללמוד מספיק זמן מראש

רוב התלמידים שלי מתכוננים למבחן ה GMAT כחודשיים. אל תהיו מאלה שנזכרים ברגע האחרון ונלחצים כשהם מגלים שהם בכלל לא בכיוון, וזה נכון שבעתיים אם אתם אנשים עסוקים שעובדים במשרה מלאה.


מומלץ להכין תוכנית למידה יעילה

גם אם אתם מתכננים ללמוד לבד, אני ממליץ לכם לדבר איתי ולהגיע לשיעור אחד שבו נוכל לשבת יחד ולארגן לכם את החומר ואת הלו״ז בכלל, כדי שתדעו כל הזמן מה אתם אמורים לעשות ולא תבזבזו זמן על שטויות קטנות שמשקלן במבחן בטל בשישים. זה שאתם מתחילים ללמוד חודשיים-שלושה מראש זה נהדר, אבל אם לא תנצלו את הזמן הזה ביעילות תגלו באיחור שהוא ברח בלי ששמתם לב.


חשוב להשתמש בחומרי לימוד טובים

ובניגוד למה שאתם עשויים לקרוא בכל מיני אתרי אינטרנט שעיצובם היה שיא הטכנולוגיה בשנת 98, זה כמעט בהכרח אומר שאסור להשען רק חומרי הלימוד ה״רשמיים״ של GMAT עצמו. הספר המכונה GMAT Official Guide ושלל הנספחים שלו נמכרים במספרים ענקיים ומכניסים הרבה כסף לג׳ימט, אבל לא בהכרח נותנים לכם תמורה טובה - בעיקר בצד הכמותי השאלות נוטות להיות לא הכי מאתגרות, ומשום שהג׳ימט הוא מבחן אדפטיבי, אין מה להתעסק יותר מדי עם שאלות קלות ובינוניות. ולא רק זה - הפתרונות של האופישל לשאלות הם בכוונה יבשים ונוראיים, משום של GMAT אין שום אינטרס לעזור לכם להצליח במבחן, אבל יש לו אינטרס לעזור לכם לקנות חומרי לימוד.

אז באיזה חומרי לימוד כן להשתמש? במקרה הכינותי מראש קורס GMAT אונליין מעולה שיעזור לכם להתכונן כמו שצריך. אם אתם רוצים משהו אחר, בדקו את חומרי הלימוד של חברת Manhattan GMAT. פחות מומלצים החומרים של Veritas, ולא להתקרב בכלל לחומרים של Kaplan, שהם נוראיים וכוללים טעויות, שאלות מסורבלות וסתם ניסוחים שלא דומים לאלה של המבחן האמיתי.


לא לוותר על תרגול – אבל בלי להגזים

תפיסה שגויה נפוצה לגבי ג׳ימט היא שכדי להצליח בו יש להנעל בבית ולא לצאת למשך שבועות ארוכים של למידה קדחתנית. זה ממש לא צריך להיות המצב. הגישה שלי היא שאין שום טעם לעבוד קשה סתם - במקום זה אתם צריכים ללמוד לעבוד יעיל. אפשר לעשות ניסים ונפלאות גם ב 10 - 15 שעות למידה שבועיות, כלומר שעה וחצי עד שעתיים ביום, ואין צורך לעצור הכל בזמן הלמידה ל GMAT. מצד שני, אל תזלזלו - המבחן הזה מתוחכם מאוד וצריך להכיר אותו ואת השגעונות שלו טוב כדי לקבל ציון טוב.


אל תאמינו ל(כל) מה שכתוב באינטרנט

זה נכון גם לגבי טיפים להכנה למבחן עצמו, גם לגבי שיטות עבודה שמשווקות כ״הכי טובות שיש״ וגם לגבי חברות מסויימות שמפרסמות שהן ״המרכז הרשמי להכנה ל GMAT״ (כי אין דבר כזה) או ״תשעים וחמישה אחוז מהתלמידים שלנו מקבלים 700״ (כנ״ל). זה לא שאין באינטרנט חומרי לימוד וטיפים טובים, אבל כמו כל דבר שמחפשים באינטרנט, תפקחו עיניים טוב ותפתחו את הראש ותחשבו בצורה ביקורתית על מה שאתם קוראים. זה כל מה שאני מבקש מכםםםםם.


ושיהיה בהצלחה!

0 תגובות

!וולקאם

bottom of page