אבי יולזרי

3 ינו 20233 דקות

מורה פרטי לפסיכומטרי + הקורס של המדינה = ❤️

מכירים את זה שאתם ו/או ההורים שלכם עובדים מיליון שעות בחודש ואז המדינה לוקחת לכם חלק גדול מההכנסות שלכם וקוראת לזה מסים? ומה לגבי זה שאתם מצפים שכספי המסים שלכם יחזרו אליכם בכל מיני אופנים אבל בפועל אתם לא ממש מבינים מה המדינה עושה עבורכם בכל הכסף הזה? כי אני מכיר את זה טוב. בכל מקרה, לפני כמה שנים עשתה המדינה דבר אחד טוב עבור אזרחיה הצעירים: קורס הפסיכומטרי של המדינה.

מישהו שם למעלה חשב והגיע למסקנה שאחד החסמים הגדולים העומדים בפני צעירים וצעירות בדרכם לרכוש השכלה אקדמית במכללות ובאוניברסיטאות הוא המבחן הפסיכומטרי, אותו מבחן נורא ששואל שאלות לא קשורות לחיים ושבלעדיו אי אפשר להתקבל לתואר באוניברסיטה (ובחלק מהמכללות). אותו מישהו המשיך וחשב שצריך גם לעשות משהו בעניין, כי עד אז אפשרות ההכנה הכמעט יחידה שהיתה קיימת היתה לזרוק שליש עד חצי מפקדון החיילים המשוחררים לכיס של יואל גבע / קידום עבור הזכות לשבת בכיתה עמוסה ולבזבז את הזמן.

אז אותו מישהו הוציא מכרז ושם כסף (שלכם כמובן) והתוצאה - קורס הפסיכומטרי של המדינה, קורס חינמי (או כמעט חינמי) באיכות גבוהה שמאפשר לכם לעשות את ההכנה למבחן בלי לקרוע את הכיס. יואל גבע לא אהב את זה כמובן, אבל יואל גבע הוא מולטי-מיליונר בן שבעים, ככה שלא מאוד אכפת לנו מה הוא אוהב.

אז למה אני בכלל מספר לכם את כל זה? מה האינטרס שלי כמורה פרטי לפסיכומטרי לפאר את סגולותיו של קורס חינמי אינטרנטי שאין לי חלק בו? התשובה נחלקת לשניים. ראשית, אחת הסיבות שאני מורה פרטי ותיק (מאוד!) לפסיכומטרי היא שמעולם לא אהבתי את תעשיית ״מכוני״ הפסיכומטרי והקורסים למיניהם. ואני יודע, כי הייתי שותף לתעשייה הזו שנים רבות עד שהבנתי שאפשר וצריך לעשות את הדברים אחרת. כמו שאמר אחד הבוסים שלי באחד מ״בתי הספר״ לפסיכומטרי שעבדתי בהם בראשית שנות האלפיים: המורה הוא קודם כל איש מכירות. ואני אף פעם לא אהבתי להיות איש מכירות. אהבתי ללמד.

אז עזבתי את קורסי הפסיכומטרי הגדולים ויצאתי לדרך עצמאית. עם כל הקשיים הכרוכים בלנהל עסק עצמאי קטן במדינת ישראל (זוכרים את המסים שהמדינה אוהבת? לעצמאים זה סרט אחר לחלוטין), לא הייתי מחליף את מה שאני עושה בשום דבר אחר. יש לי את היכולת לעבוד עם אנשים כמו שצריך. לא להיות מורה שהוא בעצם איש מכירות שלא אכפת לו אם תלמיד x או y לא ממש מבינים מה הוא רוצה מחייהם כל עוד משובי סוף הקורס הם בגדול טובים, אלא להבין לעומק את הקשיים היחודיים שכל תלמידה ותלמיד שלי מגיעים איתם ולכוון את הלמידה בדיוק מקסימלי כדי להוציא מכל אחד את המקסימום שלו. לא משנה כמה אלפים של תלמידים לימדתי לאורך השנים, אין דבר טוב יותר מבחינתי מלקבל את ההודעה המשמחת בווטסאפ אחרי שמקבלים את הציונים.

וכאן הדברים מתחברים. מצאתי שמאז קום קורס הפסיכומטרי של המדינה המון תלמידים התחילו להשתמש בו כדי להתכונן למבחן, ובעיני זה דבר משמח וחיובי מאוד. מצד שני, להרבה אנשים הלמידה העצמית אינה דבר של מה בכך. למרות שהקורס מסודר מאוד זה פשוט לא מתאים לכל אחד לעבוד לבד באופן שיטתי ולאורך זמן. ומה שקורה אז הוא שהרבה אנשים מתחילים עם הקורס של המדינה אבל נושרים ממנו באמצע (או אפילו בתחילת) הלמידה.

ואיך אני יודע את זה? כי המון אנשים מתקשרים אליי ואומרים לי בדיוק את זה. שהם התחילו ללמוד לבד ובסך הכל מבינים מה הולך, אבל שיש נושאים שהם לא סגורים עליהם, או אולי שהם התחילו סימולציות ולא הולך להם כמו שהם היו מצפים בשלב הזה. וכאן אני נכנס. מתוך החזון שלי ללמד כל אחד בדיוק כמו שהוא צריך, ניתן ללמוד איתי בכל דרך שמתאימה. יש לי המון תלמידי פסיכומטרי שעובדים עם הקורס של המדינה ומשלבים יחד איתו מספר שיעורים פרטיים איתי כדי לחדד את העבודה שלהם.

בשיעורים שלי אני גם שם דגש חזק על הבטים של מקבלים התייחסות מספקת בקורסים אחרים: הצורה בה אתם עובדים ברמת הפרק וברמת המבחן השלם ולא רק ברמת הנושא והשאלה הבודדים. יש סיבה שהדבר לא מקבל כמעט התייחסות בקורסים אחרים - כדי להבין איך תלמידה עובדת ברמת הפרק והמבחן, כלומר איך היא מחלקת את הזמן שלה, האם היא נתקעת על שאלות ואיך היא ניגשת לשאלות - חייבים לשבת עם אותה תלמידה אחד-על-אחד, מה שלא ניתן לעשות בקורס אינטרנטי או בקבוצה של שלושים.

השילוב של למידה עצמית לפסיכומטרי עם שיעורים פרטיים מוכיח את עצמו פעם אחר פעם, ומאות תלמידים שלימדתי מאז החל הקורס של המדינה הם ההוכחה הטובה ביותר לכך. אם גם אתם רוצים ללמוד לפסיכומטרי בצורה האופטימלית ביותר עבורכם בלי לבזבז זמן וכסף, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר בהודעה באתר ונתאם שיחה כדי לבדוק מה אתם צריכים ואיך אני יכול לעזור לכם להוציא מעצמכם את המקסימום בפסיכומטרי ולהתקבל לתואר שהכי מעניין אתכם.

בהצלחה!

    0