אבי יולזרי

15 דצמ 20193 דקות

ערעור על מבחן TOEFL: כדאי?

עודכן ב: 4 מרץ 2020

עשיתם מבחן TOEFL, חיכיתם חיכיתם וקיבלתם ציון שאתם לא מרוצים ממנו? דעו שאתם יכולים להגיש ערעור - מה שנקרא לבקש TOEFL rescore. במקרה כזה התשובות שלכם בפרקי הדיבור והכתיבה יעברו לבוחן אחר מזה שבדק את המבחן המקורי שלכם ותקבלו שוב ציונים על שני החלקים האלה. אבל האם זה שווה בכלל לטרוח לבקש בדיקה מחדש? בפוסט הזה אני כותב על תהליך הערעור על ציון TOEFL ועל המשמעויות שלו.

מה זה TOEFL Rescore?

כאמור, הערעור נוגע לפרקי הדיבור והכתיבה בלבד, ולא לפרקי הקריאה והשמיעה. כתוצאה מהבדיקה המחודשת של שני הפרקים, הציון שלכם עשוי להשאר כשהיה, לעלות או לרדת. לאחר הבדיקה המחודשת, תקבלו מייל מ TOEFL ותוכלו לראות את הציונים החדשים באתר המבחן, היכן שקיבלתם את הציונים המקוריים. כמו כל דבר באמריקה, הבדיקה החדשה אינה חינמית, אלא עולה 80 דולר לבדיקה של חלק אחד - דיבור או כתיבה - ו 160 דולר לבדיקה של שני החלקים. לצערכם, גם לאחר התשלום ברוב המקרים הציון או הציונים שלכם יוותר/ו כשהיו. במקרה כזה הלך הכסף. לעומת זאת, אם אכן יעלו (או יורידו) לכם את הציון, תקבלו בחזרה את הכסף.

נותרו מקומות אחרונים לקורס TOEFL הכי טוב בארץ! 😎😎😎 לפרטים ולהרשמה הכנסו, או שלחו לי הודעה כאן למטה או ווטסאפ עכשיו!

איך מגישים ערעור על ציון TOEFL?

עליכם להוריד את טופס הערעור מאתר המבחן, למלא אותו ולשלוח ל ETS יחד עם התשלום. בטופס תתבקשו למלא שם, כתובת, תאריך לידה, תאריך המבחן, מספר הנבחן שקיבלתם ופרטי תשלום על הערעור (כרטיס אשראי בינלאומי בלבד). עליכם לשלוח את הטופס בדואר (זה עם הדוור) או בפקס, לפי הפרטים הבאים:

Mail

TOEFL Services

ETS

PO Box 6151

Princeton, NJ 08541-­6151 USA

Fax

1-­610-­290-­8972

את הטופס עליכם לשלוח לא יותר משלושים יום לאחר תאריך המבחן, ורק אם לא ביקשתם לשלוח ציונים לבתי ספר. תהליך הערעור לוקח שלושה שבועות מרגע קבלת הטופס.


ומה יקרה לציון שלכם?

לרוב לא יקרה להם כלום והם ישארו בדיוק אותו דבר. כאשר יש שינויים בציון מדובר לרוב על 2 - 3 נקודות למעלה או למטה, כך שאם חסרות לכם יותר מכמה נקודות בודדות בציון אין טעם להגיש ערעור.

אז לערער או לא לערער?

שאלה מצוינת.

עדיף לערער אם -

  1. אתם מאמינים שהציון שקיבלתם לא משקף את הפרק שעשיתם (שימו לב - לא את היכולת שלכם באופן כללי כפי שאתם תופסים אותה, אלא את הביצועים בפרק המסוים באותו יום מבחן שבו נבחנתם).

  2. הציון שקיבלתם נמצא 2 - 3 נקודות מקסימום מתחת לסף שאתם חייבים לעבור. אם אתם חייבים מינימום של 24 בחלק הדיבור וקיבלתם 23, יש מצב שערעור יעזור.

  3. קיבלתם 0 בחלק הדיבור או בחלק הכתיבה. זה דבר די נדיר שנובע מכשלים טכניים, אבל זה קורה.

מצד שני,

עדיף לא לערער אם -

  1. הציון שקיבלתם עובר את המינימום הנדרש בבתי הספר אליהם אתם נרשמים.

  2. לא בא לכם להוציא 80 - 160 דולר שיש סיכוי סביר שלא יחזרו אליכם.

  3. אתם לא נעולים על זה שמגיע לכם ציון גבוה יותר. במובן הזה, אין טעם להמר על ערעור, כי ערעור ללא סיבה לא יעלה לכם את הציון.

  4. הציון שלכם נמוך משמעותית מהמינימום הנחוץ לכם. אם הייתם צריכים 100 לפחות וקיבלתם 80 או אפילו 90, ערעור לא יעזור לכם.

  5. לא עניתם על חלק מהשאלות / כל השאלות בפרקי הדיבור והכתיבה בשל הפרעות בחדר המבחן. זה דבר די נפוץ, בעיקר בארץ, כי מרכזי הבחינה של TOEFL בארץ הם שוק שלא מהעולם הזה. עם זאת, במצב כזה אין טעם לערער, כי אתם לא תקבלו תוספת ציון על שאלות שלא עניתם עליהן. מה שאתם יכולים בהחלט לעשות במצב שכזה הוא לבקש מבחן חוזר ללא תשלום.

ומה עכשיו?

מוזמנים לקרוא את כל הפוסטים שלי על מבחן TOEFL בבלוג שלי, ולהצטרף לאחת מקבוצות ההכנה אונליין שאני עורך למבחן TOEFL - הן חמודות ממש ואנשים שם מוציאים ציונים משוגעים. מי שמעדיף להתכונן איתי למבחן בשיעורים פרטיים יכול לברר פרטים כאן, ואם אתם רוצים לדבר איתי, השאירו לי פרטים כאן באתר או שלחו לי ווטסאפ עכשיו.

בהצלחה!

    0