אבי יולזרי

25 ספט 20195 דקות

למה אתם גרועים ב GMAT?

תכלס, אתם לא באמת גרועים ב GMAT. אתם פשוט לא יודעים איך להכין את עצמכם כמו שצריך למבחן הזה. אבל בכל זאת, כדי להשתפר ולהוציא את הציון שצריך כדי להתקבל לתכנית ה MBA החלומית שלכם, אתם חייבים להבין מה אתם עושים לא נכון בהכנה שלכם ל GMAT. ובכן, אתם גרועים ב GMAT -

  1. כי אתם לא מבינים איך המבחן עובד: למבחן GMAT ארבעה חלקים. השניים המרכזיים ביניהם - הכמותי והמילולי - הם אדפטיביים. זה אומר שהמבחן משנה את קושי השאלות בהתאם לתשובות שלכם. אם התחלתם חלש, הסיכוי שלכם להגיע לציון גבוה יורד משמעותית.

  2. כי אתם חושבים שמדובר במבחן במתמטיקה ובאנגלית: זה נכון שלמבחן יש פרק כמותי ופרק מילולי, אבל מה שהפרקים האלה בודקים זה לא את המתמטיקה ואת האנגלית שלכם באמת. דרך השאלות במתמטיקה ובאנגלית אתם נמדדים על היכולות האנליטיות שלכם.

  3. כי התקמצנתם על ההכנה ל GMAT: קורס GMAT ב 2500 שקל? זה שוק. אין הכנה טובה ל GMAT שעולה פחות מ 4500 שקל לחלק הכמותי בלבד או 7000 שקל למבחן המלא. זה מצחיק שאנשים מתקמצנים על ההכנה למבחן, כאשר כל פעם שצריך לחזור על המבחן עולה $250. התפשרתם על האיכות? אל תתפלאו ביום המבחן.

  4. כי לקחתם קורס GMAT עם הרבה משתתפים: קורסים עם 15 - 30 משתתפים הם סבבה למי שצריך ציון GMAT בינוני. אם אתם מחפשים ציון של 700 פלוס כדי להתקבל לאחת מתכניות ה MBA הטובות ביותר בארה״ב (או באירופה), אתם צריכים לעבוד אחד על אחד עם מומחה ל GMAT שידע להוציא מכם את המקסימום.

  5. כי אתם לא מבינים את שאלות Data Sufficiency: השאלות האלה, שמהוות כחצי מ 31 השאלות בפרק הכמותי של GMAT הן שאלות טריקיות במיוחד. הן נחלקות לשני סוגים - שאלות yes / no ושאלות value. ברבות מהן לא צריך לפתור עד הסוף כמו בשאלות רגילות, אלא לנתח את הנתונים ולבדוק את המצבים שיתכנו ולא יתכנו.

  6. כי הבסיס שלכם רעוע: נכון שהמבחן הוא לא מבחן במתמטיקה ובאנגלית, אבל בלי בסיס חזק בשני התחומים האלה אין מצב לקבל ציון GMAT גבוה. אם אתם לא מכירים את לוח הכפל, את נוסחאות הכפל המקוצר, איך פותרים משוואה בנעלם אחד, משוואה ריבועית ואי-שיוויון, את החוקים של משולשים, מצולעים אחרים ומעגלים ואת כללי התחביר הבסיסיים, אתם תהיו גרועים ב GMAT.

  7. כי אתם בוחרים תשובות ב Sentence Correction לפי ״איך שנשמע״: מבחן GMAT הוא מבחן חכם, וזה אומר שהכותבים של השאלות מכירים היטב את נפש הנבחנים ויודעים איך אתם חושבים. מי שבוחר תשובות לפי מה שנשמע לו נכון יפול שוב ושוב על מסיחים. כדי להיות תותחים בשאלות תיקון משפטים, עליכם להכיר היטב את כללי התחביר באנגלית פורמלית, אבל זה לא מספיק. אתם צריכים גם לדעת לנתח משפט ואת חלקיו ולהבין דקויות של משמעות.

  8. כי אתם לא מתרגלים מספיק: זה שלקחתם קורס GMAT זה נהדר, אבל כדי להצטיין ב GMAT אתם צריכים להקדיש 15 - 20 שעות שבועיות לתרגול בבית. אין דרך אחרת להטמיע את מה שלמדתם בשיעור ולהכיר לעומק את המבחן. ואני יודע שאתם עובדים במשרה מלאה, אבל זה לא מעניין אותי (כי זה לא מעניין את ועדות הקבלה).

  9. כי אתם לא פותרים מבחני GMAT מלאים: המון קורסים מתמקדים בבסיס 90% מהזמן ונזכרים ברגע האחרון (אם בכלל) לומר לכם שצריך לפתור מבחן GMAT לדוגמה, ולתחקר אותו, ואז עוד אחד וכך הלאה עד שמגיעים לציון המבוקש. אתם יכולים לפתור מיליון שאלות, אבל אם אתם לא משלבים סימולציות בהכנה ל GMAT, חבל לכם על הזמן. רוצים מבחן GMAT לדוגמה? קבלו.

  10. כי אתם לומדים לבד: יש אנשים שיכולים ללמוד לבד ולהצליח ב GMAT. מספרם בערך שלושה. כל השאר צריכים מסגרת והכוונה של גורם מקצועי כדי להוציא מעצמם את המקסימום. אל תהמרו על המבחן הזה - הוא לא פשוט בכלל גם למי שטוב במתמטיקה ו/או באנגלית. תתחילו ממבחן GMAT לדוגמה, ואחר כך דברו איתי.

  11. כי אין לכם תכנית עבודה מסודרת: בהמשך לנקודה הקודמת, בין שאתם לומדים לבד ובין שאתם לומדים בקורס, אתם חייבים תכנית עבודה מדויקת, וכדי לייצר אותה אתם צריכים להתחיל מלענות על כמה שאלות - כמה זמן יש לכם עד המבחן? מה הקף התכנים והנושאים שאתם צריכים להספיק בזמן הזה? כמה סימולציות אתם רוצים להספיק? כמה שעות שבועיות יש לכם להקדיש ללמידה? אתם חייבים לענות על השאלות האלה כדי שתוכלו לתכנן את הלמידה שלכם כמו שצריך וכדי שלא תהיו מופתעים שלא הספקתם כמו שצריך לפני המבחן.

  12. כי אתם לא מתחקרים את העבודה שלכם: לעשות מבחני GMAT במהלך הלמידה למבחן זה חיוני אבל לא מספיק. אנשים שעושים מבחנים בקבלנות מכל המקורות האינטרנטים בדרך כלל מפספסים את העיקר - התחקור של המבחן. סיימתם מבחן? יופי. עכשיו שתו משהו ושבו לתחקר היטב. תחקור יעיל של מבחן GMAT צריך להעשות בשני ערוצים - האחד הוא ברמת השאלה הבודדת, והוא כולל לעבור על כל השאלות, להבין את הטעויות ואת המקור לטעויות ולזהות דפוסים חוזרים שצריך לשפר. השני הוא ברמת הפרק וניהול הזמן - האם אתם מתחילים מהר מדי? האם יש לכם טעויות בתחילת המבחן? האם ישבתם ארבע, חמש או שש דקות על שאלה או שתיים כאילו זמנכם בידכם? האם לא הספקתם לסיים? לכל הדברים האלה יש משקל כבד בציון הסופי שלכם.

  13. כי אתם לא מנהלים את הזמן במבחן: כבר אמרתי ש GMAT הוא מבחן אדפטיבי, וזה אומר שלא מספיק להיות חזקים בבסיס וגם לא מספיק לפתור מבחנים וגם לא מספיק לדעת שיש לכם שתי דקות בממוצע לשאלה בכמותי ודקה ארבעים ושמונה לשאלה בממוצע במילולי. פרק כמותי או מילולי חזקים הם תמיד תוצר של ניהול זמן קפדני, וזה לא פשוט לעשות, כי מצד אחד השאלות הראשונות בפרק הן סופר משמעותיות לציון ולכן צריך להקדיש להן לפעמים יותר זמן מהממוצע לשאלה בפרק כדי לוודא שאתם עונים עליהן נכון. מצד שני, אם תבזבזו יותר מדי זמן בהתחלת הפרק לא תספיקו לסיים, והמבחן מתוכנן להוריד לכם את הציון משמעותית אם יש לכם רצפים של שלוש טעויות ומעלה (מה שבדרך כלל קורה בסוף המבחן למי שלא מספיק). כדי להפסיק להיות גרועים ב GMAT אתם חייבים ללמוד אסטרטגיה יעילה של ניהול זמן ולדבוק בה.

  14. כי אתם משתמשים בספרי GMAT גרועים: שמעתם על Princeton Review, Barron's, Kaplan, Mcgraw Hill? יש לכם ספר GMAT של אחת ההוצאות האמריקאיות הענקיות האלה? יופי, עכשיו הפסיקו רגע לקרוא את הפוסט הזה, קחו את הספר בשתי ידיים והשליכו לפח הקרוב. למה ככה אבי? הספרים האלה מלאים בג׳אנק - הסברים לא טובים, שאלות שלא דומות לשאלות של המבחן האמיתי ושלל תופינים שיסיחו את דעתכם וימנעו מכם להכין את עצמכם למבחן כמו שצריך. אה, אתם עובדים רק עם Official Guide?

  15. כי אתם מסתפקים בשאלות ובהסברים של GMAT Official Guide: מבחן GMAT הוא מכונה של כסף ($250 דולר כפול כרבע מיליון מבחנים שנעשו ב 2018 שווה ים של פפלינוס). חלק מהמכונה הוא ספרי ההכנה ובראשם ״המדריך הרשמי ל GMAT״ שיוצא ברציפות מאז 1986. לספר הללו ולתוספים שלו יש יתרון אחד והוא העובדה שהשאלות בהם הן כולן שאלות GMAT אמיתיות ממבחני עבר, אבל כאן זה בערך מסתיים. השאלות בספרים האלה - בעיקר הכמותיות שבהן - הן שאלות קלות או בינוניות ברמת הקושי בלבד. זה אחלה בשביל התחושה הטובה שאתם מצליחים לפתור, אבל במבחן אדפטיבי אין שום ערך להתמקדות בשאלות כאלה. אתם צריכים לפתור שאלות קשות, וכאלה אין כמעט בספרים האלה.

  16. כי אתם לא מתאמנים על מחשב: אני לא מאמין שאני צריך לומר את זה על סף השנה 2020, אבל יש אנשים ש״לא אוהבים מחשב״. מה לעשות ש GMAT (והאנושות) הוא ממוחשב? אם לא תתרגלו לקרוא שאלות מהמסך ולהשתמש בטיוטה לטובת חישובים וקשקושים, יהיה לכם קשה מאוד לעשות את המעבר הזה ביום המבחן. השתמשו במערכת GMAT אונליין ואל תסתפקו בספרים.

  17. כי אתם לא מאמינים בעצמכם: לא צריך להרחיב על הנקודה הזאת, נכון?

נבהלתם? יופי. עכשיו קחו את כל הדברים האלה בחשבון - רק ככה תוכלו להפיק מעצמכם את המקסימום ב GMAT. אני סומך עליכם. רוצים להתייעץ איתי לגבי הכנה למבחן GMAT? השאירו לי פרטים באתר או שלחו לי ווטסאפ עכשיו!

    0