אבי יולזרי

11 יונ 20192 דקות

הרשמה ל IELTS בישראל (מעודכן ל 2024)

עודכן ב: אפר 24

שאלתם את עצמכם איך נרשמים למבחן IELTS? הגעתם למקום הנכון. בפוסט הזה אדבר על כל מה שצריך לדעת לגבי הרשמה ל IELTS.

מבחן ה-IELTS בישראל הוא מבחן ממוחשב (למעט חלק הדיבור - ראו בהמשך), המתקיים בכל יום ראשון ושני בכל שבוע. לרוב, בכל יום בו מתקיים המבחן יש מועד אחד בבוקר, בתשע, והשני אחה״צ, באחת. המבחן נערך בשני מקומות (נכון לאפריל 2024) – ברמת גן ובחיפה.

לפני שאתם משריינים מועד למבחן, וודאו שיש ברשותכם אמצעי זיהוי תקף (רק דרכון) בזמן ביצוע ההרשמה שכן תידרשו להעלות תמונה ברורה של אמצעי זיהוי זה במהלך ההרשמה למבחן. לתשומת ליבכם, קטינים מתחת לגיל 18 צריכים לצרף אישור כתוב על ידי הורה או אפוטרופוס לצורך ביצוע ההרשמה לביצוע המבחן. בצעו את התשלום עבור המבחן - ניתן לבצע את התשלום עבור המבחן דרך מערכת הרישום המקוונת.

אישור מועד ביצוע המבחן

עם השלמת תהליך ההרשמה למבחן, תקבלו אישור כולל שעת ההתחלה של המבחן וכתובת מקום המפגש לביצוע המבחן. לאחר השלמת הרישום למבחן, תקבלו דואר אלקטרוני אוטומטי הכולל אישור הרשמה וגישה לפורטל הנבחנים. יש לוודא הכנסת כתובת דואר אלקטרוני מדויקת ונכונה בזמן תהליך ההרשמה.

הקלות ב IELTS (התאמות מבחן IELTS)

מרכזי בחינות ה-IELTS לא מתאמצים במיוחד לעזור לנבחנים עם צרכים מיוחדים בשל קשיי ראייה, שמיעה, דיבור או ליקויי למידה. אם אתם צריכים גרסה שונה של ה-IETLS, הודיעו למרכז הבחינות שלושה חודשים מראש. אם יש צורך בסידורים מיוחדים (למשל, זמן נוסף), הודיעו למרכז הבחינות שישה שבועות מראש. תתבצע הערכה אובייקטיבית ליכולת השפה האנגלית שלכם, ללא קשר לקושי או לצרכים המיוחדים שיש לכם. בתכלס, 98% ממקבלי ההקלות בישראל מקבלים הארכת זמן, גם אם יש להם ליקוי משמעותי יותר. צרו קשר בהקדם האפשרי עם מרכז הבחינות המקומי (היושב כיום בסרביה, כי מה יותר מקומי מסרביה) במידה ויש לכם צרכים מיוחדים הדורשים גרסה מותאמת של מבחן ה IELTS.

מבחן IELTS ממוחשב

החל מחודש מאי 2019, מבחן IELTS בישראל הינו ממוחשב. או לפחות שלושה רבעים ממנו - חלק הדיבור עדיין נעשה בשיחה כמו בימים הטובים. מבחינת זמינות הבחינה, אין הבדל גדול מבעבר - במקום לעשות את המבחן אחת לחודש-חודשיים באולם גדול עם מאה עד מאתיים נבחנים, המבחן כיום מתבצע בארבעה מועדים כל חודש, אבל עם מקום לכ 25 איש בלבד בכל מועד. כך למשל, כבר בסוף אוקטובר 2019 אזלו המקומות לכל המועדים בחודשים נובמבר ודצמבר 2019. בקיצור, אל תאחרו להרשם למבחן כי סביר שלא ישארו לכם מקומות אם תחכו לרגע האחרון.

מבחן IELTS לצרכי ויזה והגירה לבריטניה (UKVI)

האם עליכם להוכיח את רמת האנגלית שלכם לצרכי בקשה לויזה או הגירה לבריטניה (UKVI)? מבחן ה IELTS הינו חלק מרשימת הדרישות לצרכי קבלת ויזה והגירה לבריטניה. אם הנכם נדרשים להציג תוצאה של מבחן IELTS במסגרת הגשת הבקשה ל UKVI, תתבקשו לגשת למבחן במקום המאושר ע"י UKVI. בארץ, כיתת המבחן הממוחשב של IELTS אינה מאושרת UKVI, ולכן מבחני IELTS for UKVI נערכים על נייר, במועדים שונים מאשר מבחני IELTS הממוחשבים הרגילים. שימו לב לכך בעת ההרשמה ל IELTS.

שלבי ההרשמה למבחן ה-IELTS

רוצים מידע נוסף על קורס ה IELTS שלי, שבעזרתו תצליחו בבחינה? לחצו כאן. יש לכם שאלות על תהליך ההרשמה למבחן ה IELTS, ציוני IELTS או הכנה ל IELTS? שלחו לי הודעה באתר או ווטסאפ עכשיו!

    0