אבי יולזרי

פבר 154 דקות

הכנה ל GMAT: שבעה טיפים חיוניים

טיפים חיוניים להכנה ל-GMAT

בתי ספר לעסקים דיווחו על עלייה משמעותית בממוצעי GMAT במהלך 15 השנים האחרונות. בארה"ב, ציון GMAT הממוצע הוא כעת 658, עלייה של 48 נקודות מלפני חמש שנים. בערך לרבע מהנבחנים בשנת 2021 היו ציונים של 700 ומעלה בשנת 2021, בהשוואה ל-14% לפני חמש שנים. בבתי ספר מובילים, ה-GMAT הממוצע לכיתה של 2024 היה 730 ומעלה (כל הנתונים על הסקאלה הישנה של GMAT שהשתנתה עם הפורמט החדש ב 2024). 

ברור שביצועים חזקים וציון תחרותי בג׳ימט חשובים לסיכויי הקבלה ל MBA. בעוד ש-GMAT הוא רק מרכיב אחד שבתי ספר שוקלים, זהו עדיין מדד חשוב שעשוי להיות מכריע בהחלטה, כתלות במרכיבים האחרים של המועמדות שלך.

בשנת 2023 הודיעו אנשי ג׳ימט היקרים על שינויים במבחן. הפורמט החדש המכונה פוקוס (GMAT Focus) הוא קצר בשעה מהפורמט הקודם (שעתיים ורבע כיום לעומת למעלה משלוש שעות בעבר), וכבר לא כולל את חלק החיבור של הבחינה. עם ציוני GMAT במגמת עלייה ולאור השינויים במבחן, כיצד עליך להתכונן כדי למקסם את התוצאות שלך? ואיזה אסטרטגיות הן היעילות ביותר להגדלת הציון שלך? בבלוג הזה אתן שבע עצות מועילות להכנה מעולה למבחן ג׳ימט. אז בואו נתחיל עם הכנה ל GMAT: שבעה טיפים חיוניים.

טיפים חיוניים להכנה ל-GMAT

1. הכירו את הפורמט.

בהתחשב בשינויים באורך ובמיקוד של המבחן והמעבר למבחנים מקוונים שנערכים גם בבית, חשוב לדעת בדיוק לקראת מה אתה עומד - והאם GMAT הוא בכלל המבחן הנכון עבורך. רוב תוכניות ה-MBA מקבלות גם את ה-GRE ואחרות מאפשרות גם הרשמה ללא ציון מבחן. ודא שאתה מבין את ההבדלים במבחנים ובחר את המתאים ביותר עבורך.

2. זמן איכות על פני כמות.

בסקרים, מועמדים שקיבלו ציון מעל 700 מדווחים שלמדו בממוצע 150 שעות לבחינה לאורך 15 שבועות (כלומר 10 שעות אימון בממוצע לשבוע). תכננו את הלמידה שלכם קדימה עוד לפני שהתחלתם. הרבה אנשים מעמיסים על עצמם יותר מדי ואז לא מצליחים להספיק ומתבאסים. קחו בחשבון אפילו ארבעה חודשים קדימה מתחילת ההכנה לג׳ימט ועד המבחן (הראשון ובשאיפה האחרון). בשבועות של הלמידה עדיף לנסות לפזר את הלמידה על פני כמה שיותר ימים (ולא רק המון שעות פעם בשבוע בסוף השבוע למשל). צרו לוח זמנים ללימודים וחלקו את הזמן בצורה הגיונית כדי לבנות את השריר הנפשי הדרוש כדי להצליח במקסימום בבחינה. 

3. לימוד עצמי, קורס ג׳ימט או מורה פרטי לג׳ימט? דע את עצמך.

זה עשוי להיות מעודד לדעת שכשני שליש מהמועמדים אומרים שהם לומדים בעצמם, על פי נתונים שדווחו על עצמם מהסקר השנתי של GMAT. סטטיסטית אין הבדל בין ציון ה-GMAT של מועמד שמתכונן בעצמו לבין מי שמוציא כסף עבור קורס הכנה לג׳ימט או מורה פרטי לג׳ימט. מה שחשוב הוא לדעת אם יש לך את המשמעת העצמית להתכונן בחריצות ולהגדיר יעדים להצלחה. יש מי שיגדיר לעצמו לו"ז לימודים הגיוני ויעמוד בקצב, בעוד שאחרים יעדיפו דווקא להעזר במומחה שיוכל לכוון אותם להצלחה.

4. צמצמו למינימום הסחות דעת.

רבים מאיתנו מחוברים לריבוי משימות ועושים זאת בגאווה. אבל ריבוי משימות הוא מוות עבור ההכנה ל-GMAT. "אבל למדתי 16 שעות השבוע!" אומרים לי לפעמים אנשים שיוצרים איתי קשר. "למה הציון שלי לא משתפר?״ התשובה היא שלעתים קרובות מדי השעות הללו מורכבות ממפגשי לימוד שנתקעו בנסיעה לעבודה או בחלון קצר ביום, תוך מענה למיילים, הזמנת ארוחת ערב ושלל הפרעות אחרות. המפתח להתקדמות בהכנה למבחן הוא ולהעניק ל-GMAT תשומת לב מלאה בזמנים שהקצבתם ללמידה. השתקת הטלפון שלך למשך 30 דקות של מאמץ ממוקד הוא דוגמה אחת למצב בו אתה נוטה יותר לספוג את החומר ולקדם את ההכנה שלך, בניגוד לשעתיים "לימוד" כאשר כל המכשירים שלך דולקים.

5. צור יעדים ספציפיים וממוקדים.

הגדר יעד למידה בכל פעם שאתה יושב ללמוד. לדוגמה, שאפו להקטין את משך הזמן הממוצע שלוקח לכם לפתור שאלות מ-2.5 דקות בממוצע לכיוון ה 2 דקות. יעד אחר יכול להיות למשל להגדיל את אחוז התשובות הנכונות שלכם מ 50 ל 70 או מ 70 ל 90. מטרת למידה ברורה מאוד תעזור ביצירת מבנה ומיקוד, כמו גם הזדמנויות למדוד את ההתקדמות שלך. זה גם משמח להסתכל אחורה בסוף השבוע ולראות כמה התקדמת משבוע לפני. ההצלחות הקטנות והניתנות למדידה יתדלקו את המוטיבציה שלך.

6. צור לך את סביבת המבחן.

זה יכול להיות קשה להחריד לשבת בחדר שקט ולעשות מבחן במשך שעתיים ורבע. זה נכון במיוחד אם אתה רגיל לנשנש, להאזין למוזיקה, לשבת בתחתוני בוקסר עם חור בתחת, להרים את הרגליים על הכיסא - כל אלה אסורים בזמן המבחן, כמובן. בדגש על החור בתחת. גם אם אתה עושה את המבחן מהבית, נסה ליצור סביבה הדומה ככל האפשר לזו שבה תבחן. זה אומר לתרגל בלי עניינים, מסכים, רעשים, מחשבונים, אז היפטר מהמוזיקה, בקבוק המים והחטיפים שלך. תרגל המתנה של כמה דקות לפני שאתה קם כדי להשתמש בשירותים.

7. תרגל "אסטרטגיית הפסקה".

במבחן תקבל הפסקה אופציונלית אחת של עשר דקות, ותוכל לבחור אם לקחת אותה בסוף הפרק הראשון או השני (מתוך שלושה). אבל שים לב שהיא אורכת 10 דקות בלבד. תרגל הפסקה  באמצעות טיימר על עשר דקות: קום, שתה מים, השתן בלי לפספס. הזמן יעבור מהר יותר ממה שאתה חושב. במבחן האמיתי בתום עשר דקות הפסקה החלקה בא מתחיל, כך שאם אתה מאחר לחזור אתה מפסיד דקות יקרות.

טיפ בונוס: התחבר עם לומדות ולומדים אחרים.

לא סתם אומרים misery loves company. למצוא אחרים שסובלים כמוך יכול לעזור להקל קצת על הסבל שמבחן ג׳ימט עשוי לגרום. יש לא מעט קבוצות או פורומים מקוונים בהם תוכל להעזר באחרים, להתייעץ ולהתלוצץ.

וגם מוזמנים להשאיר לי פרטים ולדבר איתי על הכנה למבחן GMAT. בהצלחה!

    0