אבי יולזרי

8 יונ 20182 דקות

8 דרכים להספיק ללמוד יותר בפחות זמן

עודכן ב: 7 יול 2018

8 דרכים להספיק ללמוד יותר בפחות זמן

אם אי פעם למדתם למבחן (ומי לא?) אתם בוודאי מכירים את הרגעים האלה בהם אתם מוצאים את עצמכם בוהים בספר / במסך / בתקרה / בקיר בחצות וחצי בלילה ותוהים מה לעזאזל. איך הגעתם למצב הזה? מי אתם? מה אתם עושים? איך עבר הזמן? לפי חוק פרקינסון, ״עבודה מתרחבת כדי למלא את הזמן המוקדש להשלמתה,״ או במילים אחרות, אם תתנו לעצמכם לילה שלם לשנן את כל חוקי הגאומטריה לקראת ה SAT שיש לכם למחרת, תמצאו שמשימה שאפשר לסיים בחצי שעה לקחה לכם לילה שלם. בעידן המוצף-מידע שאנחנו חיים בו חשוב יותר מאי פעם לדעת לתכנן את הזמן שלכם, אחרת אפשר בקלי קלות ללכת לאיבוד ולא להספיק כלום. ולפיכך, הנה -

8 דברים לעשות כדי להספיק ללמוד יותר בפחות זמן:

לעשות רשימה
 
ברשימה הזו תכניסו את כל מה שאתם מתכננים לעשות ביום אחד / ערב אחד, כולל הכל - החל מחזרה על חוקי חזקות ועד מבחן סימולציה.

נסו להעריך את הזמן שאמור לקחת כל פריט ברשימה
 
ותהיו קשוחים עם עצמכם - גלחו חמש עד עשר דקות מכל אחד מהזמנים שהערכתם, אבל אל תגזימו עם זה.

אספו את כל הציוד הדרוש
 
משהו שגוזל מכם דקות יקרות של למידה זה הצורך לקום כל רגע להביא משהו שאתם צריכים, מה שמוביל לחפש מה קורה במקרר, מה שמוביל לחפש מה קורה בנטפליקס. אספו מראש את כל הציוד הדרוש לכם ללימודים, כולל הכל - הלפטופ, דפים וכלי כתיבה, מחשבון, כוס מים, חטיף וכו׳. אם לא תצטרכו לקום כל רגע, תוכלו להספיק הרבה יותר.

התנתקו
 
לימודים זה לימודים - כלומר ללא אינסטגרם, פייסבוק, טוויטר, לינקדין (מה אתם עושים בלינקדין?) ושאר ייצרני נוטיפיקציות. בכלל, אני ממליץ לא רק לשים את הטלפון על שקט, אלא לשים אותו על שקט ולהשאיר אותו מחוץ לחדר בו אתם לומדים. זה עושה פלאים להספק שלכם. כשתעשו הפסקה (ראו בהמשך), תוכלו גם לבקר את החברים הוירטואלים שלכם ולראות את הסטורי המרתק שהם העלו.

קראו עוד: מומחים ממליצים - ארבעה הרגלי למידה נכונה

פתחו מודעות לזמן
 
ללא מודעות לזמן, מאוד קל ללכת לאיבוד במשימה אחת מני רבות ולגלות שנגמר היום ושלא הספקתם הרבה ממה שתכננתם. חוש זמן מפותח יעזור לכם להעריך כמה זמן אתם יושבים על כל משימה ולתכנן את סשן הלמידה הבא בלי להתקע.

השארו ממוקדים במשימה
 
אם אתם מחפשים משהו באינטרנט, מאוד קל לסטות מהמסלול לאתרים לא רלוונטים בעליל. אסטרטגיה טובה יותר היא לעשות רשימה של המידע שאתם מנסים לחפש, ולעשות את החיפוש בסוף סשן למידה ולא בתחילתו או באמצעו.

קחו הרבה הפסקות
 
הראש שלנו מתעייף די מהר כשמנסים לדחוס פנימה הרבה מידע. הפסקות קצרות אך תכופות הן דרך מצוינת לחדש את האנרגיות שלכם ולהתייחד עם האייפון שבחדר הסמוך. אבל כמו תמיד, גם בקטע הזה צריך משמעת - כל הפסקה צריכה לקחת בין חמש לעשר דקות ולא יותר.

פנקו את עצמכם
 
סיימתם מוקדם מהמתוכנן? אם לפי הלו״ז שלכם הייתם אמורים להקדיש חצי שעה לעבודה על שאלות הסתברות ב GMAT או על בעיות תנועה בפסיכומטרי, אבל סיימתם בעשרים דקות, צאו להפסקה נוספת של עשר דקות או המשיכו לדבר הבא שתכננתם. אם תמשיכו כך, תוכלו לסיים את כל מה שתכננתם מוקדם יותר ולצפות בפרק הבא של הקרדשיאנז.

והכי חשוב - לא לוותר. גם אם קרה שנמרחתם יום אחד, מחר יש יום חדש, אותו תוכלו לתכנן טוב יותר. אם תתמידו עם הדגשים לעיל, תופתעו לגלות כמה זמן אתם יכולים לחסוך וכמה יעילה יותר הופכת להיות הלמידה שלכם.
 

 
מה אתם עושים כשאתם צריכים להספיק ללמוד הרבה חומר במעט זמן? שתפו אותי בתגובות.

    1