אבי יולזרי

27 אוג 20183 דקות

הכנה לטופל: 39 טיפים למבחן TOEFL חלק 3 - טיפים לחלק הקריאה

עודכן ב: פבר 15

אם הגעתם לפה, אתם כנראה בשלבים של הכנה ל TOEFL. לא משנה אם בחרתם להתכונן למבחן לבד, בקורס TOEFL קבוצתי (למה?!), בשיעורים פרטיים ל TOEFL, או באמצעות קורס TOEFL אונליין, הנה 39 טיפים שיעזרו לכם בהכנה למבחן. הטיפים מחולקים לארבע קבוצות. הקבוצה השלישית תעסוק בחלק הראשון במבחן, חלק הקריאה. הנה קישורים לכל חלקי הפוסט:

  1. כללי

  2. יום המבחן

  3. חלק הקריאה

  4. חלק השמיעה

  5. חלק הדיבור

  6. חלק הכתיבה

יאללה, בואו נתחיל.
 

רוצים להצליח ב IELTS (או ב TOEFL)? הצטרפו לקורס IELTS (או TOEFL) האינטרנטי שלי, המתקיים (כמעט) כל חודש וכולל את כל מה שצריך לדעת כדי לעבור בהצלחה את המבחן. רוצים עוד פרטים ו/או להרשם לקורס הקרוב? שלחו לי הודעה כאן למטה או ווטסאפ עכשיו!

טיפים לחלק הקריאה במבחן TOEFL

  • כמה שיותר זמן לפני המבחן התחילו לקרוא מאמרים באנגלית
     
    כן אני יודע אין לכם זמן כן אני יודע אתם עובדים המון שעות כן אני יודע הכלב אכל לכם את השיעורים. אם לא תתרגלו לקרוא אנגלית לא תצליחו לקרוא אנגלית ובטח שלא תצליחו להבין טקסט ולענות על שני טקסטים של 700 מילה עם 20 שאלות ב 35 דקות. מספיק שתקראו מאמר אחד ביום (או עשר פסקאות, הגדול מבין השניים) והקריאה שלכם באנגלית תשתפר ממש מהר. אין צורך לקרוא ספרים עבי כרס ולעשות מנוי לספריה. אתם גם ככה כל היום באינטרנט, אז פנו לכם כמה דקות ביום לקריאה, והנה מספר מקורות סבבה: The New York Times, The Atlantic, The Economist, Discover, Nature. נסו לקרוא לא על אוטומט ולא כי חייבים, אלא כי יש דברים מעניינים לקרוא וכי לקרוא זה פותח את הראש והופך אתכם מהאנשים המשעממים ביותר ביקום לאנשי שיחה. תוך כדי שאתם קוראים נסו להיות אקטיבים ולשאול את עצמכם מה הרעיון המרכזי במאמר, איך הוא בנוי, ומה עושה הכותבת או הכותב כדי לשכנע אתכם בדברים שהיא או הוא כותבים.

  • למדו לקרוא בצורה סלקטיבית
     
    אם תתחילו לקרוא את כל הטקסט במבחן TOEFL לפני שתנסו לענות על השאלות תגלו שאין לכם מספיק זמן כדי לענות על כל השאלות, וחבל. משום שרוב השאלות בחלק הקריאה במבחן מתייחסות לפסקה מסויימת, יחידת הבסיס בקריאה היא הפסקה. גם כאשר קוראים פסקה לא בהכרח צריך לקרוא כל מילה. התבססו על התחלות של משפטים - הרבה פעמים הרעיון המרכזי של משפט ברור כבר לאחר הכמה מילים הראשונות שלו, וניתן לדלג על כל ההמשך ולהתחיל שוב בתחילת המשפט הבא וכך הלאה.

  • לא להתקע
     
    בחלק הקריאה יש 35 דקות לענות על שני טקסטים, כל אחד עם עשר שאלות, או בחישוב זריז דקה ארבעים וחמש בממוצע לשאלה. זה לא מעט מאוד זמן, אבל זה גם לא זמן שמאפשר לכם להתחיל להסתבך ולחלום ולא להיות ממוקדים. הציון בחלק הקריאה ניתן לכם על סמך מספר התשובות הנכונות הכולל שלכם ותו לא. משום כך, אם נתקעתם על שאלה אחת או יותר למעשה חיבלתם בסיכויי ההצלחה שלכם יחסית למצב שבו זיהיתם שאתם לא יודעים לענות על שאלה מבעוד מועד, כלומר 20 - 30 שניות לתוך העבודה על השאלה, ניחשתם את התשובה והמשכתם הלאה בכיף אל עבר השאלות הבאות. לא להתקע חברים, זה מחרב לכם את הציון.
     

  • אל תמציאו המצאות
     
    או במילים אחרות, התשובה לכל שאלה שאתם נשאלים מבוססת על משהו קונקרטי שנמצא בטקסט. אם אתם מגלים שאתם לא יודעים להסביר למה תשובה שאתם רוצים לבחור היא התשובה הנכונה, יש סיכוי טוב שהיא פשוט לא התשובה הנכונה.

  • דלגו על שאלות קשות
     
    כבר אמרנו שלהתקע זה נורא ושחובה לדלג לעיתים על שאלות. אם תתאמנו מספיק, תגלו שלדלג זה לא בהכרח אומר להפסיד את השאלה שדלגתם עליה. אם אתם עובדים חכם, תוכלו להספיק לחזור לשאלה או השתיים הבעייתיות לאחר שעניתם על כל השאלות האחרות, וכשאתם רגועים יותר אולי פתאום כן תוכלו לענות. בכל מקרה, מזכיר לכם שאין דבר כזה לא לענות, משום שאתם לא מפסידים נקודות על תשובות לא נכונות ולכן גם אם לא ידעתם - נחשו.

  • בדקו את התשובות שלכם
     
    מומלץ להשאיר לכם חצי דקה (כלומר לנסות ולעבוד בקצב של 17 דקות פר טקסט), כך שתוכלו לעבור בזריזות על התשובות שלכם. זה לא מספיק זמן כמובן כדי להתחיל לענות שוב על השאלות, אבל כן מספיק כדי לזהות תשובות שסימנתם בטעות למרות שהתכוונתם לתשובה אחרת, או לנחש תשובה לשאלה שהשארתם ריקה ושכחתם ממנה.

לפני שאתם ממשיכים לחלק הרביעי של הפוסט הזה על הכנה לטופל, בדקו את מצב אוצר המילים שלכם עם Quizlet:
 

והמשיכו לקרוא טיפים נוספים למבחן TOEFL ולהכנה לטופל - טיפים לחלק השמיעה.

  1. כללי

  2. יום המבחן

  3. חלק הקריאה

  4. חלק השמיעה

  5. חלק הדיבור

  6. חלק הכתיבה

רוצים להצליח ב IELTS (או ב TOEFL)? הצטרפו לקורס IELTS (או TOEFL) האינטרנטי שלי, המתקיים (כמעט) כל חודש וכולל את כל מה שצריך לדעת כדי לעבור בהצלחה את המבחן. רוצים עוד פרטים ו/או להרשם לקורס הקרוב? שלחו לי הודעה כאן למטה או ווטסאפ עכשיו!

    0